A Stellantis autógyártó óriás a maga 14 autómárkájával is csak a világ negyedik legnagyobb autógyártója lesz.

Miután ma reggel mindkét cégnél megszavazták a fúziót, immár semmi akadálya nincs, hogy megalakuljon a Fiat-Chrysler és a PSA egyesülésével az új autóipari óriásvállalat, a Stellantis. Az FCA tulajdonosai egy online közgyűlésen 99,15%-os többséggel fogadták el az összeolvadást, a PSA tulajdonosai pedig még ennél is magasabb, csaknem száz százalékos egységben döntöttek a fúzió mellett.

A Stellantis márkaportfóliójában jelenleg a Jeep (1) a legsikeresebb brand az eladások számát tekintve. Második a Peugeot (2) és a Fiat (3). Ezek a márkák várhatóan a jövőben is a legfontosabb maradnak az óriásvállalat számára, bár a jelenleg szinte kizárólag az 500-as legendája köré csavart Fiat szinte biztosan nagyon komolyan újrapozicionálásra kerül.

Bizonytalanabb az izomautóival hódító de az emissziós szigorításokra nem igazán felkészült Dodge (4) és a súlytalanná vált Chrysler (5) jövője. A Citroën (6) bizonyára nem tűnik el, de prémium-almárkája, a DS (7) sorsa kevéssé biztos, csakúgy, mint olasz belső konkurenséé, a Lanciáé (8), amely szinte biztosan az első lesz, amit felszámolnak, ha portfóliótisztitásra kerül a sor.

Az Alfa Romeót (9) valószínűleg életben tartják majd a hatalmas rajongótábor vásárlóerejére alapozva. A RAM (10), mint az amerikai piac fontos pickup-gyártója különleges helyzetben van, ahogy a luxus- és szupersportmárka, a Maserati (11) is; egyelőre megjósolhatatlan, hogy velük mi lesz. Az Opel-Vauxhall (12,13) még csak tavaly került a PSA-hoz. Mivel az európai márkaismertség még megvan, a műszaki egységesítés pedig már jórészt megtörtént a francia testvérmodellekkel, ezek a márkák még biztosan tovább élnek jó néhány évig. Az Abarth (14: meg is vagyunk) a Fiat sportmárkájaként még simán tovább élhet, fenntartásának költségei minimálisak a cégcsoport számára.

A Stellantis a Volkswagen, a Toyota és a Renault-Nissan után a világ negyedik legnagyobb autógyártó vállalata lesz. A multinacionális óriáscég legnagyobb tulajdonosa két család lesz: az Agnelliek 14,4 illetve a Peugeot-k 7,2 százalékkal, de érdemi befolyásuk a cég stratégiájára már nem marad.

Honnan a név?

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
32% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
68% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Bonjour, Budapest! Francia pikniket tartottunk a Renault 4 E-Tech electric-ben
Hirdetés