A Stellantis autógyártó óriás a maga 14 autómárkájával is csak a világ negyedik legnagyobb autógyártója lesz.

Miután ma reggel mindkét cégnél megszavazták a fúziót, immár semmi akadálya nincs, hogy megalakuljon a Fiat-Chrysler és a PSA egyesülésével az új autóipari óriásvállalat, a Stellantis. Az FCA tulajdonosai egy online közgyűlésen 99,15%-os többséggel fogadták el az összeolvadást, a PSA tulajdonosai pedig még ennél is magasabb, csaknem száz százalékos egységben döntöttek a fúzió mellett.

A Stellantis márkaportfóliójában jelenleg a Jeep (1) a legsikeresebb brand az eladások számát tekintve. Második a Peugeot (2) és a Fiat (3). Ezek a márkák várhatóan a jövőben is a legfontosabb maradnak az óriásvállalat számára, bár a jelenleg szinte kizárólag az 500-as legendája köré csavart Fiat szinte biztosan nagyon komolyan újrapozicionálásra kerül.

Bizonytalanabb az izomautóival hódító de az emissziós szigorításokra nem igazán felkészült Dodge (4) és a súlytalanná vált Chrysler (5) jövője. A Citroën (6) bizonyára nem tűnik el, de prémium-almárkája, a DS (7) sorsa kevéssé biztos, csakúgy, mint olasz belső konkurenséé, a Lanciáé (8), amely szinte biztosan az első lesz, amit felszámolnak, ha portfóliótisztitásra kerül a sor.

Az Alfa Romeót (9) valószínűleg életben tartják majd a hatalmas rajongótábor vásárlóerejére alapozva. A RAM (10), mint az amerikai piac fontos pickup-gyártója különleges helyzetben van, ahogy a luxus- és szupersportmárka, a Maserati (11) is; egyelőre megjósolhatatlan, hogy velük mi lesz. Az Opel-Vauxhall (12,13) még csak tavaly került a PSA-hoz. Mivel az európai márkaismertség még megvan, a műszaki egységesítés pedig már jórészt megtörtént a francia testvérmodellekkel, ezek a márkák még biztosan tovább élnek jó néhány évig. Az Abarth (14: meg is vagyunk) a Fiat sportmárkájaként még simán tovább élhet, fenntartásának költségei minimálisak a cégcsoport számára.

A Stellantis a Volkswagen, a Toyota és a Renault-Nissan után a világ negyedik legnagyobb autógyártó vállalata lesz. A multinacionális óriáscég legnagyobb tulajdonosa két család lesz: az Agnelliek 14,4 illetve a Peugeot-k 7,2 százalékkal, de érdemi befolyásuk a cég stratégiájára már nem marad.

Honnan a név?

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

A mesterséges intelligenciával az otthoni wifid is megtáltosodik

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

További cikkeink a témában
Magyar lakásba magyar bútort – és ne is akármilyet, minőségit!
Hirdetés