Itt a C3 Picasso utódja, ami egyterűből crossover lett, és ennek megfelelően C3 Aircross a neve. A Citroën újdonsága a divatos robosztus külső alatt megmaradt praktikus, variálható családi kisautónak.

Azok után, hogy az Opel a Meriva utódjaként mutatta be a Crossland X-et, most a Citroën váltotta le a C3 Picassót valami egészen mással. Az újdonság neve C3 Aircross, és egy kompakt méretű, szabadidős stílusú autóról van szó, ami jól mutatja, hogy egyterű helyett a crossover a divat.

A két modell ugyanarra a műszaki alapra épül, de a formájuk teljesen különböző. A Citroën a sikeres C4 Cactus stílusát ültette át, a külsőt színes betétekkel lehet személyre szabni, érdekes részlet a fóliázott hátsó kisablak. A C3 Aircross 4,15 méter hosszú, a tengelytávja 2,6 méteres.

De belül lényegesen nagyobb a C3-nál jóval magasabb Aircross. Az első ülései hasonlóan szélesek, a hátsókat pedig két részre osztották, amiket egyenként lehet sínen tologatni, a csomagtér mérete így 410 és 520 liter között lehet. A jobb első ülés ledöntésével 2,4 méter hosszú cuccot is vihetsz.

A C3 Aircrosst egy sor vezetéssegítő rendszerrel is ellátták: a sávelhagyásra figyelmeztető, holttérfigyelő és táblafelismerő rendszer, a felülnézeti képet adó kamera, az adaptív fényszóró és a head-up display is benne van. A terepen spéci kipörgésgátló és ereszkedés-szabályzó segíti.

A motorok a kompakt méretekhez illően kicsik: az 1,2 literes, háromhengeres benzinessel indul a kínálat, ami szívóként 82 lóerős, turbóval 110 vagy 130 lóerős. Az 1,6 literes turbódízel pedig 100 vagy 120 lóerős lehet.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Így lehet négyedszer is világbajnok Verstappen a hétvégén

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés