Itt a C3 Picasso utódja, ami egyterűből crossover lett, és ennek megfelelően C3 Aircross a neve. A Citroën újdonsága a divatos robosztus külső alatt megmaradt praktikus, variálható családi kisautónak.
Azok után, hogy az Opel a Meriva utódjaként mutatta be a Crossland X-et, most a Citroën váltotta le a C3 Picassót valami egészen mással. Az újdonság neve C3 Aircross, és egy kompakt méretű, szabadidős stílusú autóról van szó, ami jól mutatja, hogy egyterű helyett a crossover a divat.
A két modell ugyanarra a műszaki alapra épül, de a formájuk teljesen különböző. A Citroën a sikeres C4 Cactus stílusát ültette át, a külsőt színes betétekkel lehet személyre szabni, érdekes részlet a fóliázott hátsó kisablak. A C3 Aircross 4,15 méter hosszú, a tengelytávja 2,6 méteres.
De belül lényegesen nagyobb a C3-nál jóval magasabb Aircross. Az első ülései hasonlóan szélesek, a hátsókat pedig két részre osztották, amiket egyenként lehet sínen tologatni, a csomagtér mérete így 410 és 520 liter között lehet. A jobb első ülés ledöntésével 2,4 méter hosszú cuccot is vihetsz.
A C3 Aircrosst egy sor vezetéssegítő rendszerrel is ellátták: a sávelhagyásra figyelmeztető, holttérfigyelő és táblafelismerő rendszer, a felülnézeti képet adó kamera, az adaptív fényszóró és a head-up display is benne van. A terepen spéci kipörgésgátló és ereszkedés-szabályzó segíti.
A motorok a kompakt méretekhez illően kicsik: az 1,2 literes, háromhengeres benzinessel indul a kínálat, ami szívóként 82 lóerős, turbóval 110 vagy 130 lóerős. Az 1,6 literes turbódízel pedig 100 vagy 120 lóerős lehet.