A Citroën naptárjában mostanra írták be a C5 Aircross modellfrissítését, ami valóban ráncfelvarrásnak számít, hiszen új arcot és megújult belsőt kapott a francia szabadidő-autó, de a technikája ezúttal nem változott.
2017-ben a Citroën is követte a divatot azzal, hogy a klasszikus limuzin és kombi C5 helyére egy szabadidő-autót mutatott be. A C5 Aircross beváltotta a hozzá fűzött reményeket, és elég népszerűnek bizonyult, időközben pedig kiderült, hogy nem is a C5 közvetlen utódja, az ugyanis az idén érkező középkategóriás crossover, a C5 X lesz.
A C5 Aircross jelenlegi szériája még egy pár évig biztosan piacon marad, ezért most alaposan megújult. A legfeltűnőbb az új orra:
hangsúlyosabb lett az embléma, a hűtőmaszk már nincs kettéosztva, a vonalát pedig követik a fényszórók nappali menetfényei.
Az első lökhárító, a 18 colos kerekek, a hátsó lámpák mintája és a képeken látható sötétkék fényezés is új.
Belül is naprakész lett a C5 Aircross, például az eddigi 8 colos helyére 10 colos érintőképernyőt kap, ami magasabbra is került a műszerfalra.
A C4-hez és C5 X-hez hasonló megoldás mellé megtartotta az érintős gyorsgombokat, és további újdonság, hogy az automata sebességváltó karcsú választókarja helyére a C4-ben látott apró billenőkapcsoló kerül.
A 4,5 méter hosszú C5 Aircross továbbra is eltalált méretű családi autónak számít,
580 literes csomagtérrel, amely a három részre osztott hátsó ülések variálásával 720 literesre, vagy a támlák ledöntésével 1630 literesre bővíthető – a hibrid modellnél is legalább 460-600 literes a tér. 23 centis hasmagasságával akkor is letérhetünk vele az útról, ha nem összkerekes.
A műszaki tartalom ezúttal nem változik, a kínálat alapját várhatóan az 1,2 literes benzines és 1,5 literes dízel adja, mindkettő 130 lóerős, és a csúcson ott a plug-in hibrid az 1,6 literes, 180 lóerős benzinmotorral és 110 lóerős elektromotorral, ami
225 lóerőre képes, a 13,2 kilowattórás akkumulátoráról pedig 55 kilométert tehet meg tisztán elektromosan.
Ez is érdekelhet: