A Citroen visszatért a középkategóriába, de nem a megszokott módon, a vadonatúj C5 X ugyanis egy crossover lett, a tágas és kényelmes utazóautó pedig már az elejétől fogva elérhető lesz plug-in hibridként.

A szabadidő-autók terjedésével a hagyományos középkategóriás modellek egyre vesztenek a népszerűségükből, és fokozatosan tűnnek el a piacról. A legújabb hírek szerint a Volkswagen már csak a kombit tartja meg a Passatból, és a Ford is leállítja a Mondeo gyártását, a helyére egy crossover stílusú modell kerül majd. A Citroën már meg is lépte ezt a vadonatúj C5 X bemutatásával.

A két generációt megélt C5 már egy ideje megszűnt, és csak részben pótolta a szabadidő-autók közé érkező C5 Aircross. A korábbi limuzin és kombi helyére most egy divatos crossovert alkottak, erre utal a nevében található X is. A formája elsőre talán furcsa lehet, de

a francia márkára mindig is jellemző újító szellem ismét egy érdekes autót szült, amiben több kategória tulajdonságai keverednek,

de nekünk a leginkább egy megemelt kombinak tűnik. A koncepció igazából a 2016-ban bemutatott CXperience tanulmányautó gyártásba kerülő változata, annál azért kevésbé radikális megjelenéssel:

Ha ilyen lesz a Citroen utazóautója, nem akarunk kiszállni belőle

A jövő utazóautóját képzelte el a Citroën azzal a futurisztikus tanulmányautóval, amelynek neve egy korábbi legendás típusnak, a CX-nek állít emléket.

A dizájnja a Citroën legújabb stílusa szerint készült, a szintén crossover C4-re emlékeztető formájú menetfényekkel és az alatta lévő fényszórókkal. A C5 X a kínálat csúcsára érkezik, ennek megfelelően elég nagyra nőtt:

4,81 hosszú, harminc centivel nagyobb, mint a C5 Aircross, ezért nem is váltja le a kínálatban,

és 6 centivel még a testvérének tekinthető Peugeot 508-nál is hosszabb.

Az újdonságot egy tágas és kényelmes utazóautónak szánják, és ebben mindig is jó volt a Citroen.

2,79 méteres tengelytávjával bőséges térkínálatot ígérnek, az utasteret méretes panorámatető világítja meg, a speciális tömésű ülések kényelmesek, mint egy fotel, és a csomagtartó 545 literes értéke is jól hangzik, a hátsó ülések ledöntésével 1640 literesre lehet bővíteni.

A műszerfal elrendezése az új C4-ből lehet ismerős, ennek megfelelően színes képernyő vetíti a számlapokat,

a középkonzol tetejére 12 colos érintőképernyő került egy vadonatúj infotainment rendszerrel, és szerencsére a különálló klímakezelés is megmaradt. A színes head-up display már nem egy plexilapra, hanem a szélvédőre vetíti az információkat.

A C5 Aircrosshoz és a Peugeot 508-hoz hasonlóan az új C5 X is az EMP2 padlólemezre épül, amiből már kitalálhatjuk a lemezek alatt dolgozó technikát. A Citroën csak a második félévre esedékes piaci bevezetés előtt árulja el a pontos műszaki részleteket, de azt tudni lehet, hogy

a benzinesen kívül rögtön konnektorról tölthető hibrid változatban is elérhető lesz az autó, dízel viszont nem lesz.

A plug-in hibrid változatról még csak azt lehet tudni, hogy a kombinált teljesítménye 225 lóerő,

az akkumulátor feltöltésével 50 kilométert képes megtenni tisztán elektromosan, legfeljebb 135 km/órával. A C5 Aircrossban is hasonló rendszer dolgozik, ami 1,6 literes, 180 lóerős benzinmotorból, 109 lóerős elektromotorból és 13,2 kilowattórás akkumulátorból áll.

A benzinmotorokról egyelőre nem tudni, de fogadni mernénk, hogy az 1,6 literes négyhengeres hibrid nélkül is bekerül a C5 X-be, és akár az 1,2 literes háromhengeres is. A 19 colos kerekekre a jobb fogyasztás érdekében viszonylag keskeny abroncsok kerülnek,

a komfortról a progresszív ütközőelemekkel ellátott, most először adaptív lengéscsillapítók gondoskodnak,

ezzel a korábbi C5-ben is megtalálható, legendás hidropneumatikus rendszer kényelmét igyekszik idézni a gyártó.

A legújabb vezetéstámogató rendszerek sem hiányozhatnak a Citroën csúcsmodelljéből, az adaptív távolságtartó, sávtartó és dugóban araszoló asszisztenssel 2-es szintű önvezetésre képes a C5 X, amiben 360 fokos képet adó kamerarendszer is lesz. A Citroën újdonsága a márka kínai gyárában készül majd, de azt ígérik, hogy ez semmiben sem befolyásolja a minőségét.

Ez is érdekelhet:

Konnektoros hibrid SUV, francia recept szerint – Citroen C5 Aircross-teszt

A C5 Aircross úgy divatos SUV, hogy közben kényelmes családi egyterű is, ráadásul mindezt kombinálja a plug-in hibridek csodás szuperképességeivel.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Láttad már Palvin Barbit szexi mikulásruhában?

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
33% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
67% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Téli kaland vagy életveszély? A profi hegyivezető elmondja, mire figyelj az osztrák Alpokban
Hirdetés