A vevők elektromos autókat és crossovereket akarnak, nem klasszikus négyajtós középkategóriás kocsikat. Az Arteon is nyugdíjba megy 2023-ban.

A VW amerikai bennfenteseitől származó nemhivatalos információk szerint a Volkswagen radikális portfólió-átalakítása során 2023-tól eltűnik a kínálatból a Passat szedán, az amerikai és az európai változat egyaránt. A kombi néhány piacon, ahol különösen népszerű (például Németországban) még egy darabig gyártásban marad, de a lépcsőshátú modell helyét más kocsik veszik át.

Ez első hallásra elég furcsa döntésnek tűnik, hiszen a Passat jelenleg Európa legnépszerűbb középkategóriás modellje. Ráadásul legközelebbi konkurense is majdnem saját maga: a platformtárs Skoda Superb (októberben 89 ezer illetve 48 ezer darabos eladási adattal). Az USA-ban viszont nagyon nem megy a Passat, idén nyáron 25%-kal csökkentek az eladások, így a hatalmas amerikai piacon csupán 16 ezer Passat ment el. Ami jól fut, az az amerikai értelemben kicsi és olcsó Jetta, valamint a nagy Atlas szabadidőautó. A középkategóriás szedánok iránti érdektelenség nem csak a Volkswagent érinti, az USA-ban általánosan fordulnak el a vevők ettől a kategóriától.

Európai négyajtós Passat: még három éve van hátra
Amerikai Passat: 2023-ban utód nélkül eltűnik
A kombi még bizonytalan ideig gyártásban marad 2023 után is, elsősorban a német vállalati ügyfelek miatt

A négyajtós Passat kivezetésének nálunk is a fogyasztói igények változása az oka. A SUV- és crossover-láz Európában sem csökken, de a szedánok helyett egyre többen választanak inkább látványosabb kiállású négyajtós kupét. Na és persze  folyamatosan nő az igény az elektromos autók iránt. A kombi túlélésének egyelőre biztosítja a céges flottapiac: a Passatok túlnyomó részét vállalatok vásárolják, viszont ezeknek a kocsiknak Németországban 90%-a kombi.

Az európai átalakulásban a Passat jelenlegi németországi gyártása 2023-ban megszűnik. Az emdeni üzemben innentől fogva elektromos autók készülnek: az ID.4 crossover és egy bizonyos Aero B gyári kódjelű új modell. A kínálatban maradó kombikat a Superbekkel együtt Pozsonyban gyártják majd. A Superb szedán egyelőre piacon marad, a VW úgy látja, hogy a keleti piacokon még van igény jó ár-érték arányú középkategóriás négyajtósokra. (A VW-től olyan információ is kiszivárgott, hogy a Passat szedán európai kivezetését részben a Superb keleti sikere is indokolja: a cég nem akar fenntartani mellette egy konkurens modellt.)

A Volkswagen állítólag az Arteont sem gyártja tovább 2023-tól. A jelenleg szintén Emdenben készülő négyajtós kupé és shooting brake valószínűleg utód nélkül tűnik el a kínálatból, pontosabban az ő helyét is a titokzatos Aero veszi majd át.

(Forrás: Automotive News Europe)

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
6 autós újítás, ami zsákutcának bizonyult