Detroitban leplezték le a Volkswagen Jetta új generációját, ott, ahol a legtöbbet adtak el belőle az utóbbi időben. Méretével és tudásával is közel került a Passathoz, de hiába, mert európai változatot nem terveznek belőle.
Lehet, hogy a Golf minden idők legtöbbet eladott Volkswagenje, de a Jetta is ott van szorosan mögötte, hiszen 1979 óta mintegy 17,5 millió példány kelt el belőle. Az évek során Vento és Bora is volt a neve a Volkswagen kompakt lépcsőshátújának, ami egyre nagyobb lett, és egyre többet tudott. Most itt a vadonatúj Jetta, ami még közelebb került a Passathoz, de talán éppen ezért nem tervezik az európai forgalmazását.
A Jetta még nagyobb lett, a hossza négy centivel 4,7 méteresre bővült, amit már aligha lehet kompaktnak nevezni. A tengelytávja is négy centivel hosszabb, a szélessége kettő, a magassága pedig egy centivel lett nagyobb. Szemből még a formája is a Passatot idézi a korábbinál áramvonalasabb karosszériának, ami a Volkswagen moduláris padlólemezére épül, akárcsak a többi modern típus. A csomagtartója 510 literes.
Belül is mindent megkap a Jetta, ami az új Golfban benne van: a műszereket színes képernyő vetíti, a középkonzolra érintőképernyő került, amire az okostelefon funkciói is kivetíthetők. A zenéről 400 wattos Beats hifi gondoskodik, az első ülések nemcsak fűthetők, hanem szellőztethetők is, a LED-es fényszórókat pedig szériában adják. A Jetta motorja az 1.4 TSI 150 lóerővel, amihez hatfokozatú kézi vagy nyolcsebességes automata váltó választható.
Mivel az Egyesült Államokban kapható Passat is egy kicsivel nagyobb, mint amit nálunk ismersz, ezért a megnőtt Jetta éppen jól illik alá a kínálatba. A Volkswagen pedig kijelentette, hogy egyelőre nem tervezik az európai változat bemutatását, csak Kínában jelenik meg az autó Sagitar néven. Hiába került tehát még közelebb a Passathoz az új Jetta, nem kaphatsz majd ilyen mutatós és tágas szedánt az itteni kereskedésekben.