Mostanában kerül nálunk is az utakra a Volkswagen első eleve elektromosnak tervezett autója, az ID.3, és ezzel egyszerre leleplezték a nagyobb méretű testvérét, a családi autónak is alkalmas ID.4-et.
A tervezettnél egy kicsit később, de már készül a Volkswagen első elektromosnak tervezett autója, az ID.3, amiből az első széria a magyarországi kereskedésekbe is megérkezett.
A német gyártó persze nem elégedett meg ennyivel, máris leleplezte a széria következő típusát, a nagyobb méretű, crossover stílusú ID.4-et.
Az áramvonalas formájú újdonság 4,58 méter hosszú, 1,85 méter széles és 1,61 méter magas, ami azt jelenti, hogy 23 centivel hosszabb, mint az ID.3, noha a 2,77 méteres tengelytávjuk egyforma.
Az ID.4 pár centivel kisebb, mint a testvérének tekinthető Škoda Enyaq, és néhány centivel hosszabb, mint a hasonló kategóriájú Tiguan.
Az elrendezése persze nagyon különbözik a Tiguantól, és az összes belsőégésű motoros autóétól is,
ezért sokkal tágasabb lehetett az utastér, és még 543 literes csomagtérnek is maradt hely, ami 1575 literesre bővíthető. A hasmagassága 21 centiméter, és 1200 kilogrammig vontatni is lehet vele, ami még sokoldalúbbá teszi az ID.4-et.
A motor kizárólag a hátsó kerekeket hajtja, a kínálatban kétféle akkumulátorhoz négyféle motorteljesítmény választható.
Az alapmodell a Pure, nettó 52 kilowattórás akkuval, 148 és 170 lóerős teljesítménnyel, míg a Pro akkumulátora nettó 77 kilowattórás, és 175 vagy 204 lóerős változatban rendelhető.
A gyártás a csúcsmodellel indul, ami 8,5 másodperc alatt gyorsul százra és 160 km/óránál korlátozott a végsebessége, egy feltöltéssel 520 kilométert lehet megtenni vele, míg a kisebb akkuval 340 kilométer körül alakul a hatótáv.
A töltés az utcai oszlopról 11 kilowattal mehet, de villámtöltőnél 125 kilowattos töltésre is lehetőség van.
Az ID.4-et mindennel felszerelték, amivel a kisebb testvérét is, így a középkonzolra legalább 10 colos, de akár 12 colos érintőképernyő is kerülhet, a head-up display pedig kiterjesztett valóság segítségével mutatja az utat.
Az elsőként rendelhető csúcsmodellnek a német ára már megvan, 49 950 eurót kérnek érte, ami több mint 18 millió forintot jelent.