A Skoda nem aprózta el a belépőjét az elektromos autók világába, az Enyaq egy jókora, tágas és praktikus crossover lett, amit akár 306 lóerővel vagy 500 kilométeres hatótávval is lehet rendelni.

Igazából nem ez az első elektromos hajtású Škoda, hiszen a Volkswagen e-up! cseh ikertestvére, a limitált számban gyártott Citigo iV volt az, de az Enyaq lesz az első eleve elektromos autónak tervezett Škoda.

A Škoda adja a legolcsóbb új elektromos autót

Már rendelhető az elektromos Citigo.

Német rokona ennek a modellnek is van, nagyon hasonló méretekkel és teljesítménnyel jön a Volkswagen ID.4, de előbb a Škoda változatát leplezték le.

Az Enyaq egy jókora crossover lett, hiszen 4,65 méter hosszú, 1,88 méter széles és 1,62 méter magas, a kerekei legalább 18 colosak, a tengelytávja 2,77 méteres. Mivel az eleve elektromos autóknak szánt MEB platformra épül,

az akkumulátort a padlóba építették, ezért rengeteg hely marad az utasoknak és a poggyászoknak. A csomagtartó alapból 585 literes.

A crossoverek között nem nevezhető unalmasnak az Enyaq, ami a korábbi Vision iV tanulmányautó stílusát viszi a sorozatgyártásba. Az alakja annál kombisabb, de a metszett vonalú lámpák, a sportosra szabott lökhárítók és a megvilágított hűtőmaszk izgalmat visznek a formájába.

A Crystal Face a hűtés helyett a látványt szolgálja, 130 LED-del világítják meg az átlátszó panel mögötti maszkot.

Persze a világító maszk csak a csúcsváltozathoz vagy felárért jár, az alapmodellek visszafogottabb fekete maszkot kapnak:

A belső térben letisztult műszerfalat találunk, amire felszereltségtől függően gyapjúszövetből vagy bőrből készült borítás kerül.

A középső érintőképernyő 10 vagy 13 colos lehet, és online kapcsolatos infotainment rendszer fut rajta. A digitális műszerfal 5,3 colos, és a műszerfal nyílásába rejtették, ezen kívül a navigációt kiterjesztett valóságban a szélvédőre vetítő head-up display is van.

Nem maradnak el a praktikus Simply Clever részletek,

mint a jégkaparó, amit ezúttal a csomagtérfedélbe rejtettek, utóbbit láblendítésre is lehet nyitni. Az első ülések hátoldalára felhajtható asztalka, a hátsó oldalablakokra árnyékoló került, USB-C és 230 voltos töltő is van a fedélzeten, a töltőkábelnek a csomagtér padlója alatt alakítottak ki helyet.

A teljesítménytől és az akkumulátortól függően az Enyaq ötféle változatban rendelhető, amiből tényleg mindenki megtalálhatja a neki valót.

A legolcsóbb az Enyaq iV 50 lesz, ahol a 150 lóerős elektromotor a hátsó kerekeket hajtja, a nettó 52 kilowattórás akkumulátor egy feltöltésével 340 kilométert lehet megtenni, a villámtöltés 50 kilowattal mehet.

A 180 lóerős Enyaq iV 60-ban már 58 kilowattórás az akkumulátor, ez 390 kilométeres hatótávot tesz lehetővé, a legérdekesebb pedig

az Enyaq iV 80, ami a 204 lóerős motorja mellé 77 kilowattórás akkumulátort kap, ezzel a hatótávja 510 kilométerre nő.

Az utóbbi modell összkerékhajtással is rendelhető, amivel 266 lóerő a teljesítménye és 460 kilométer a hatótávja.

A csúcsmodell az Enyaq iV RS lesz, ahol a két elektromotor teljesítménye eléri a 306 lóerőt,

ezzel 6,2 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebességet itt 160 helyett 180 km/óránál korlátozzák, a 77 kilowattórás akkumulátorral pedig 460 kilométeres hatótávra képes. A nagyobb telepet 125 kilowattal is lehet tölteni, így 38 perc alatt 80 százalékos töltöttség érhető el.

Az utasok épségét kilenc légzsák óvja, és a legmodernebb vezetéssegítő asszisztenseket is megkapja az Enyaq, közöttük a sávot és távolságot tartó, szinte önvezető rendszert. A parkoló asszisztens érdekessége, hogy okostelefonról is távirányítható, és

ha egy manővert megtanítunk az autónak, akkor utána gombnyomásra képes beállni ugyanarra a helyre.

A Škoda alapításának 125. évfordulójára emlékezik az Enyaq bevezető sorozata, az 1895 példányban készülő Founders Edition,

ami a 80 és 80x változatban rendelhető, 21 colos kerekeket és látványos fényezést kap, a megvilágított hűtőmaszk sem marad le róla. Az elektromos Škoda gyártása a jövő év elején kezdődik, és 2021-ben tavasszal kerülhet a kereskedésekbe.

Ez is érdekelhet:

Konnektorról tölthető hibridként még szuperebb: Skoda Superb iV teszt

A sofőrös Skoda immár zöld rendszámmal, a csendes suhanás és a nagy teljesítmény kombinációját adó hibridrendszerrel is kapható. És milyen jó így!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában