Nem egyszerűen felfrissítette a Volkswagen az Arteont, hanem jelentősen kibővítette a kínálatát, érkezik a plug-in hibrid és a sportos Arteon R, mostantól akár formás Shooting Brake kombi karosszériával is.

A bemutatása, 2017 óta kérdés volt, hogy lesz-e kombi a Volkswagen kupéformájú középkategóriás modelljéből, és a német márka most megadta a választ. Az Arteon esedékes ráncfelvarrásával jelentősen bővül a kínálat, megjelenik a Shooting Brake kombi, valamint a konnektorról tölthető hibrid és a sportos R változat is.

Három évvel a megjelenése után az Arteon formája még egyáltalán nem tűnt idejétmúltnak, ezért a Volkswagen tervezői csak a részleteken finomítottak.

A fényszórókat eddig is összekötötték a hűtőmaszkkal, de most már a nappali menetfény fénycsíkja is az emblémáig futhat.

Újak a lökhárítók és a hátsó lámpák, és újabb színek is megjelentek a kínálatban.

A legnagyobb újdonság a Shooting Brake változat, az Arteon sportos formájú kombija,

amihez hasonlót eddig csak a Mercedes, majd a Porsche és a Kia kínált. A kombi még praktikusabb, mint a ferdehátú, a csomagtartója alapesetben 565 literes, a hátsó ülések ledöntésével 1632 literesre bővíthető, ekkor 2,09 méter hosszú tárgyakat is be lehet pakolni.

A legtöbb kritikát azért kapta az Arteon, mert a műszerfala szinte egy az egyben a Passatból került át, erre válaszként a Volkswagen teljesen áttervezte a berendezést.

A műszerfalon átvették az uralmat az érintőgombok,

erre cserélték a klímaberendezés kezelőfelületét és a kormánykerék küllőin lévő kapcsolókat is, minden mást az érintőképernyőről lehet irányítani.

Mostantól az Arteon is elérhető lesz plug-in hibrid változatban,

aminek eHybrid a neve. A technika a Passat GTE-ből ismerős, a rendszer az 1,4 literes, 156 lóerős TSI-ből és egy 115 lóerős elektromotorból áll, a kombinált teljesítmény 218 lóerő. A hátsó ülések alatti akkumulátor 13 kilowattórás, aminek egy feltöltésével 50-60 kilométert lehet megtenni tisztán elektromosan.

A csúcsmodell eddig a 272 lóerős 2.0 TSI volt, de most megjelent az Arteon R, amiben a kétliteres motor teljesítményét 320 lóerőre, a maximum nyomatékát 420 Nm-re növelték. Az erőforrás a hétfokozatú DSG váltón keresztül mind a négy kereket hajtja, és

újdonság a hátsó kerekek közti eltérő nyomatékelosztás, amivel még jobban jön ki a kanyarokból a formára is dögösebb Arteon R.

A megújult Passat után az Arteon is megkapja a Volkswagen legújabb vezetéssegítő rendszereit,

az adaptív tempomattal és sávtartóval már 210 km/óráig képes szinte önállóan haladni az autó, ami a kanyarok előtt is magától lassít. Az opciók közt új hangulatvilágítást, nagylátószögű tolatókamerát és 700 wattos Harman Kardon hifit találunk.

Ez is érdekelhet:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában