A cégautók és a családi autók közt is erős pozíciói vannak a Fordnak, a Mondeo pedig mostantól még érdekesebb lehet ezeknek a vevőknek. A friss külsőnél és új extráknál is fontosabb, hogy a hibrid hajtás már a kombihoz is elérhető.
Jól sikerült a jelenlegi Mondeo formája, ezért a Fordnál nem sokat gondolkodtak az átalakításán. A legutóbbi ráncfelvarrás során finoman átrajzolt nappali menetfényt és hátsó lámpát kapott a típus, újak a lökhárítók és a hűtőmaszk is. Az utóbbi más mintájú lehet attól függően, hogy a jól felszerelt Titanium, az elegáns Vignale vagy a sportos ST-Line kivitelről van szó.
A modellfrissítés legfontosabb újdonsága, hogy az eddig csak szedán karosszériával kapható hibrid mostantól kombiként is elérhető lesz.
A kétliteres, négyhengeres, Atkinson-ciklus szerint működő benzinmotor és elektromotor kombinált teljesítménye 187 lóerő, az átlagos fogyasztás kombiként csak két decivel több, 4,4 liter száz kilométeren.
A lépcsőshátú hibrid nagy hátránya volt, hogy az akkumulátor jelentős helyet foglalt el a csomagtartóból. A kombinál már ügyesebben oldották meg az 1,4 kilowattórás telep elhelyezését,
a kalaptartó alatt 403 literes csomagtér maradt, a hátsó ülések lehajtásával sík rakodófelület és összesen 1508 literes raktér keletkezik.
A Ford szerint az új kombi megjelenésével a hibrid változat a Mondeo keresletének felét teszi majd ki.
A kínálat másik újdonsága a többi Fordból már ismert kétliteres EcoBlue dízelmotor,
ami 150 és 190 lóerővel érhető el, akár nyolcfokozatú automata váltóval is. Szintén újdonság, hogy az utóbbi karja egy forgókapcsolónak adta át a helyét, mint a Focusban, a Mondeo pedig továbbra is kapható lesz az 1,5 literes, 165 lóerős EcoBoost benzinmotorral.
A gyáriak jobb minőségű utasteret ígérnek, a 8 colos érintőképernyőn a Ford legújabb infotainment rendszere fut,
amiből nem hiányzik az Android Auto és az Apple CarPlay. Az extrák közt újdonság, hogy a távolságtartó tempomat dugóban araszoló asszisztenssel bővült, és képes átvenni a felismert közlekedési táblán látható sebességkorlátozást.