Egy angol társaságnak ez ugrott be róla. A Classic 2CV Racing Club tagjai már több mint három évtizede versenyeznek a Kacsáikkal.

A Citroën még a második világháború előtt kezdte fejleszteni, majd 1948-ban kezdte gyártani olcsó, egyszerű tömegautóját, a 2CV-t, nemhivatalos nevén a Kacsát. A valaha volt leggyengébb változat motorja mindössze 9,5 lóerőt teljesített, de a legerősebb gyári motor sem volt izmosabb 30 lóerősnél. Az utolsó új Kacsa 1990-ben hagyta el a szerelőszalagot. A végtelenül egyszerű technikájú, lassú, félelmetesen támolygó futóművű egykori népautóról nem igazán az jut az ember eszébe, hogy versenyezni kellene vele.

De azért van olyan, akinek mégis ez jutott az eszébe. Egy brit típusrajongó társaság 1988-ban annyira fellelkesült egy belga 24 órás verseny láttán, hogy hazatérve megalapították a Classic 2CV Racing Club-ot és immár bő három évtizede versenyeznek ezekkel a minden másra inkább alkalmas, ma már muzeális járművekkel.

Egy tavalyi futam:

A TopGear 1990-es riportja a fura versenyklubról (úristen, mennyire fiatal is volt egykor Jeremy Clarkson):

A klub már összeállította az idei versenynaptárat is. Négy rövidebb verseny után augusztusban jön majd a legdurvább megpróbáltatás a csapatok számára: a 24 órás verseny. Aki nyár végén Norfolkban jár, ne hagyja ki!

Az első Brit Grand Prix nemrég fellelt fotóit láttad már?

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Harmincegy éve nő vezeti Budapest legnépszerűbb, sokat látott sztriptízbárját – A nagy Marilyn-sztori a Playeren

Egy Smarttal könnyű parkolni? Attól függ, kinek

Csodálatos retró a Nissan 400Z Heritage Edition

További cikkeink a témában