Még nagyobb hangsúlyt kapnak a Seat sportos modelljei, amelyek mostantól Cupra márkanéven készülnek. Az önállósodott márka új emblémát is kapott, elsőként pedig egy 300 lóerős szabadidő-terepjárót, a Cupra Atecát mutatták be.

Néhány autómárkának búcsút inthettünk, a helyükre pedig újak érkeznek, akár úgy, hogy egy ismert márkából válnak ki. Több példát is láthattunk erre az utóbbi években, például a sportos Fiatok az Abarth, az elegáns Citroënek a DS, a Hyundai luxusautói pedig a Genesis márkanéven önállósodtak. Most pedig a Seat sportmodelljei folytatják Cupra márkanéven.

Az önálló márkához új embléma is jár, amit egy törzsi motívum ihletett, és ami mostantól átveszi a Seat logójának helyét.

Az újdonsült márka első típusa a Cupra Ateca, a spanyol szabadidő-terepjáró sportváltozata, ilyen eddig még nem volt. A motorja a 300 lóerős 2.0 TSI, amihez DSG váltó és összkerékhajtás jár, ezzel 5,4 másodperc alatt gyorsul százra és 245 km/óra a végsebessége.

19 colos kerekek, méhsejtrácsos hűtőmaszk, sportos lökhárítók és légterelők, kétoldalt vezetett dupla kipufogóvégek, és persze a logók árulják el, hogy ez az Ateca már nem a Seat, hanem a Cupra kínálatából érkezett. A kormánykerékre is a Cupra emblémája került, és még az ajtók kilépőfénye is ezt a logót vetíti az aszfaltra.

Nem az Ateca a Cupra egyetlen újdonsága, az Ibiza sportváltozata mutatja meg, milyen lehetőségek vannak az új márkában. A gyártásáról még nem esett szó, de nagyon valószínű, hogy hamarosan megjelenik a végleges változat.

Reméljük, hogy az átnevezett Seatoknál többről szól majd a Cupra, akár olyan önálló modellel, mint a franciáknak az Alpine.

Olvasd el azt is, milyen vezetni egy Cuprát:

Családi kombival versenypályán, városi terepjáróval terepen csapattunk

Meghajtottuk a legjobb Seatokat, elmeséljük, milyen volt.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában