Az Extreme felszereltség izgalmas expedíciós-military stílust ad minden Daciának, az apró Spring 65 lóerős motort, a Jogger hibridhajtást kapott.

A Burgenlandba szervezett Dacia-sajtómulatság első programpontja az új, Extreme felszereltségű Sandero, Duster és Jogger alapos megbámulása volt. A nemrég bemutatott új márkajelzések, a minimalista betűtípussal rajzolt DACIA-feliratok, és a szimmetrikus DC-betűpárok izgalmas sci-fi-hangulatot visznek a kocsikba, az egységesített új márkapofa is jó, ezt fejelik meg az új csúcskivitel részletei. Kívül-belül iszonyúan feldobják a kocsik hangulatát a bronzos-rezes betétek és a stilizált topográfiai motívumok, a mikroszálas, nem foltosodó, könnyen tisztítható, ráadásul kellemesen bársonyos tapintású üléskárpitok pedig soha nem érzett komfortot teremtenek az Extreme Daciákban. Különösen jól érvényesül mindez az új színre, cédruszöldre fújt kocsikon.

Következő napirendi pont: menetpróba a hibrid Joggerrel. A Renault modellekből már ismert rendszer kiválóan passzol a legnagyobb mai Dacia karakteréhez, már eleve a hibridrendszerrel érkező automata váltó komfortja nagyon illik a tágas családi kocsihoz. Az 1,6 literes benzinmotorból és két villanymotorból álló hajtással erős, nyugodt és folyamatos tempót tartva csendes is az autó, csak a gyorsítások idején kell elviselni némi klasszikusnak is nevezhető, a korai Toyota Priusok emléke előtt tisztelgő buta szívómotor-bőgést.

A hibrid Jogger öt- és hétüléses változatban is kapható. Már ahol.

Sajnos a rövid próbakörökön nem tudtunk érdemi fogyasztást mérni, tesztautó pedig nem biztos, hogy lesz ebből az autóból, ugyanis a magas ár és a gyártókapacitási korlátok miatt az importőr egyelőre nem egyezett meg még a gyárral a magyar piaci bevezetésről. Ha mégis lenne magyar hibrid Jogger, a német árak ismeretében mintegy ötezer eurós, szűk kétmilliós ártöbblettel kellene számolni a 110 lóerős turbómotorhoz képest.

Az első hibrid Dacia számokban: 140 lóerő és 205 Nm, 49 lóerő a hajtó villanymotorból, 1,2 kWh-s pufferakkumulátor, 160 km/h végsebesség.

Biztos, hogy nálunk is rendelhető lesz viszont a Joggerhez egy zseniális kiegészítő kempingcsomag. A csomagtartóban, a második üléssor mögött elhelyezhető rétegelt lemez ládából a hátsó ülések lehajtása után kétszemélyes ágy alakítható ki, vékony, de kényelmes matracokkal. Hogy ne lássák kintről, mit művelnek a Joggerben heverészők, az összes ablakra fekete sötétítő pattintható fel pillanatok alatt.

Ha kettőnél többen mennének kempingezni a Joggerrel, a kocsi mögé, akár a felnyitott csomagtér-fedéllel az autó terével egybenyitva egy sátor is felállítható. A rendszer hazai árazása még folyamatban van, de a dupla ágyas alapcsomaggal ezer-egy-kétszáz euróról indul majd a Jogger gyári kempingesítésének díja. A csomag az új autókhoz tartozékként is megrendelhető, de a régebbi Joggerekkel is kompatibilis, azokhoz is meg lehet majd vásárolni a Dacia-szalonokban.

A program csúcspontja a 45-ről 65 lóerősre izmosított, Extreme felszereltséggel megkomolyított új Spring csúcsmodellek hosszú menetpróbája volt Bécsben és határában, autópályán, városban és még kanyargós hegyi utakon is. Az erőtöbblettel nem nőtt a végsebesség, az most is 125 km/h, és ez nem is baj egy ilyen tonna alatti tömegű, puha rugókon hintázó, keskeny, magas kisautónál. A dinamika viszont jól érezhetően javult az izmosítással, előzni, helyezkedni sokkal jobb 65 lóerővel, mint 45-tel.

Az Extreme felszereltséggel érkezett a Springhez a képeken látható új szín, a palakék is. Igazán figyelemre méltó, hogy mennyivel komolyabb lesz tőle és a bronzos-rezes részletektől a kis Dacia, már-már olyan, mintha egy igazi autó lenne.

Jól van na, csak gonoszkodok; igazából pont, hogy sok-sok ilyen kicsi, egyszerű, valóban takarékos minimál-villanyautóra volna szükség villany-SUV-ok helyett a városi forgalomban, és második autónak is sokkal szimpatikusabb egy ilyen méretű, tudású kocsit használni, mint még egy teljes értékű, csak történetesen elektromos hajtású autót beállítani a családi flottába.

Az akkumulátor mérete nem változott az izmosítással, így a jobb menetdinamika árát némi hatótáv-csökkenésben meg kell fizetni. De nem nagyon, ahogy pénzben sem. A 65 lóerős Spring a magyar piacon csak az Extreme csúcsfelszereltséggel együtt kapható, ára 9,8 millió forint, ami csupán négyszázezerrel több, mint amennyit a 45 lőerős Expression eddigi csúcsmodellért kérnek a kereskedésekben.

A holdjáró-jellegű Dacia sajnos nem volt ott a programon, pedig azt lett volna az igazi Extreme élmény vezetni:

Hibrid Dacia ugyan még nincs, de sci-fi-buggy Dacia már van!

A kétüléses sci-fi-buggy pont az az autó, amit legkevésbé vártam volna épp a Daciától. Ez persze csak egy vicc a márkától: a jövő Daciái nem ilyenek lesznek.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

750 kilométeres hatótávot ígér a DS következő elektromos autója

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés