A kilencvenes évek derekán lépett az európai piacra a Daewoo, méghozzá elég látványosan, ugyanis egy sportautó koncepciójával készültek. A Bucrane formája nem véletlenül emlékeztet a néhány évvel később érkező Maseratira.

Dél-Koreában a nyolcvanas évek óta gyártottak Daewoo néven autót, de az európai, és így a magyarországi piacra csak a kilencvenes évek közepén vezették be a márkát. Olyan modernnek nem nevezhető modellekkel indultak, mint a régi Suzuki Alto licence alapján gyártott Tico, az Opel Kadett átemblémázásával készült Racer, vagy a Bertone által tervezett Espero.

De a Daewoo tele volt nagyratörő tervekkel, és ezeket egy látványos tanulmányautóval hangsúlyozták. 1995-ben előbb a szöuli, majd a birminghami autószalonon mutatták be a Bucrane névre keresztelt koncepciót, egy kétajtós sportautót, amelynek

ívelt vonalú dizájnját a Giorgetto Giugiaro által vezetett Italdesign stúdiótól rendelték.

A Bucrane egy számunkra ismeretlen Daewoo, az Acadia, a Honda Legend licence alapján gyártott felsőkategóriás autó alapjára épült. A motorja ennek megfelelően 3,2 literes, 240 lóerős V6-os benzines, ami négyfokozatú automata váltón keresztül hajtotta az első kerekeket.

Az oldalablakokat fel kellett hajtani a beszálláshoz, és a tetővel együtt ki lehetett venni, így targa lett a Bucrane.
Nem került gyártásba a Bucrane, de a stíluselemeit megtaláltuk a következő években bemutatott Daewoo-modelleken,

mint a Matiz, a Lanos és a Leganza, amelyek formája szintén az Italdesign stúdióban készült. A Bucrane pedig nem véletlenül emlékeztetett a pár évvel később érkező Maserati 3200 GT-re: annak dizájnja szintén Giugiaro munkája volt.

Giugiarónak már a Maserati 3200 GT járhatott a fejében, amikor a Daewoo megrendelésére tervezte a Bucrane koncepciót

Ez is érdekelhet:

A 3200 GT a Maserati feltámadása

Megannyi zűrös év után a Ferrari utat mutatott a Maseratinak.

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában