A Vissza a jövőbe filmek sztárját mindenki ismeri, de a rozsdamentes acélkarosszériás, sirályszárnyas sportkocsin kívül más modelleket is gyártott volna a DeLorean. A DMC-24-nek csak a tervei készültek el, amit később a Lamborghininek is eladtak.
Piaci kudarc lett belőle, és csak a Vissza a jövőbe filmszerepe hozta meg a vágyott kultikus státuszt a DeLorean számára. A Giugiaro által tervezett ék alakú formájával, a fényezés nélküli rozsdamentes acélkarosszériájával és a sirályszárnyas ajtójával a DMC-12 igazi különlegesség volt, de nem ez lett volna az egyetlen modell a DeLorean kínálatában.
Lanciából DeLorean
John DeLorean más típusok gyártását is tervbe vette, hogy ne csak egy sportautóra építse fel a cég jövőjét, és ezek egyike a DMC-24 néven tervezett négyüléses modell volt. A formaterv elkészítésével ezúttal is az Italdesign stúdiót bízták meg, és DeLorean azt szerette volna, ha Giugiaro az 1980-ban bemutatott Medusa koncepcióját dolgozza át számára.
Az 1980-ban a torinói autószalonon bemutatott Lancia Medusa a korszak legáramvonalasabb autójának számított.
A különleges formájával, a bukólámpákkal, a süllyesztett kilincsekkel és a karosszéria vonalába simított ablakokkal a Lancia Montecarlo alapjára épített középmotoros Medusa légellenállási együtthatója mindössze 0,263 volt.
Giugiaro el is készült a DMC-24 terveivel, és a négyüléses modell sziluettje valóban nagyon hasonlított a Medusáéra,
de ahhoz képest – a DMC-12 mintájára – két óriási sirályszárnyas ajtón lehetett volna beszállni az utastérbe. A sportautóhoz hasonlóan a karosszéria rozsdamentes acélból készült volna, és a motort itt is hátulra építették be.
Az Italdesign egy makettet is épített a DMC-24-ből, amit aztán szélcsatornában teszteltek, de ennek a sorsáról nem sokat lehet tudni. Mindenesetre DeLorean már nem tudta kifizetni a terveket sem, a stúdió azonban nem hagyta annyiban,
Giugiaro minimális módosítással újra felhasználta a terveket egy következő tanulmányautóhoz.
DeLoreanből Lamborghini
A koncepciók újrahasznosítása bevett szokás volt akkoriban, így született a Volvo Tundrából a Citroën BX is, miután az ék alakú forma nem kellett a svéd gyártónak. Giugiaro az áramvonalas prototípust 1982-ben már Lamborghini Marco Polo néven mutatta be, még tovább mérsékelt, 0,24-es légellenállási együtthatóval.
A méretes szárnyas ajtókon kívül a DeLorean rokonságáról árulkodtak a DMC-12-ről származó felnik,
amiket a Marco Polón ötletesen aerodinamikus dísztárcsával takartak el. A DMC-24-nek sokáig a terveit is titkolták, a DeLorean egykori családi autójának sztorija most, a márka feltámadásának alkalmából került elő újra.
A DeLorean nemrég mutatta be az új modelljét, egy elektromos túrakocsit, ami a szárnyas ajtókon kívül egyáltalán nem emlékeztet az ősére, pedig ezt is az Italdesign tervezte. A DeLorean pedig három további koncepcióval mutatta meg, hogy mit kínált volna a márka a kilencvenes, kétezres és 2010-es években, ha nem megy csődbe annak idején.
Ez is érdekelhet: