Néhány napig a Nagykőrösi úti szalonban parkolt a N°8, a forgalmazás viszont csak ősszel kezdődik.

Idén hetvenéves a DS. Nem a márka, hanem a Citroën 1955-ben bemutatott, DS nevű típusa, amely annyival megelőzte a korát, hogy azt visszanézve el se tudjuk képzelni. Hihetetlen, hogy ez a forma ott lehetett volna az 1956-os forradalom képein a Csepel teherautók, a T–34-es tankok és az oldalukra borított, favázas villamosok mellett.

Azóta rengeteg minden történt, a DS-re szorítkozva az, hogy önálló márkává emelték 2014-ben, újabban viszont rendszeresen a megszűnéséről röppennek fel hírek, mivel a tulajdonos Stellantis nagyon rosszul teljesít, tavaly 861 ezer autóval kevesebbet adtak el, mint 2013-ban, a nyereség 70 százalékkal csökkent – ilyen helyzetben fájdalmas, de racionális döntés lehetne a DS eutanáziája.

De nem ez a terv, sőt. 2024-ben 40 ezernél kevesebb új DS talált gazdára – ez is durva csökkenés az egy évvel korábbi 50 ezerhez képest –, az évtized végére viszont 115 ezres szám a cél. Ehhez jóval több kell a reménykedésnél, például az, hogy újdonságokat is bemutassanak, ami 2022 óta nem nagyon sikerült. Idén ősszel viszont érkezik a csúcsmodell.

A N°8 – azaz Numero 8 – nemcsak a DS-kínálat teteje, hanem – ahogy az a N°8 magyarországi villámlátogatásán elhangzott – az egész Stellantis csoport valaha épített legigényesebb autója. Belsőégésű motoros változata nincs, elektromos hajtásláncból viszont többféle is rendelhető lesz: az alapváltozat 230 lóerős motorja az első kerekeket hajtja és 74 kilowattórás akkumulátora van, WLTP hatótávja 550 km, a long range 250 lóerős, de ugyanúgy elsőkerekes és 343 Nm nyomatékú, a 97 kilowattórás aksijával viszont 750 kilométer a hatótávja.

A csúcs-DS csúcsa az összkerekes, 350 lóerős változat, 509 Nm nyomatékkal, 5,4 másodperces gyorsulással és 688 kilométeres maximális hatótávval. A N°8 légellenállása alacsony, a 0,24-es Cw kategóriaelső, a csomagtér 620 literes, és akár 1400 kilogrammos utánfutó is vontatható.

Bár az autót csak a negyedik negyedévben kezdik forgalmazni, és a sorozatgyártás sem indult még be az olaszországi Melfiben, egy előszériás darabot viszont már elhoztak Magyarországra, hogy kívül-belül, de csak álló helyzetben megismerhessük, és az alapárat is kikalkulálták már:

24 millió forint, a legerősebb N°8 pedig 30 milliónál is drágább lesz.

Egy alapvetően sötét beltérben, reflektoroktól csillogóan nehéz megítélni, hogy mutathat igazi közegében, az utcán egy jármű, az viszont biztos, hogy karakteres, és ami talán a márkának még fontosabb, franciásan extravagáns és elegáns az összkép. A kétszínű fényezés fokozza a hatást, nemcsak a tető, hanem akár a motorháztető is lehet fekete.

A beltér is vagány, a legszembetűnőbb az X küllős kormány, ami a harmincas éveket idézi, és bár tanulmányautókon már láthattuk, most rendszámos típusba is bekerült.

Egyedi részlet még az ajtóbehúzóként is funkcionáló hangszóróház, a lebegő hatást keltő középkonzol egy világító alakzattal, DS-újdonság pedig az egypedálos vezetési mód, és az első ülésekkel egybeépített támla, amelyben ugyanúgy van nyakfűtés, mint néhány kabrióban, csak itt nem a hideg menetszél kompenzálására, hanem azért, hogy kisebb fűtési teljesítménnyel is jobb legyen a hőérzet, és ezzel nyerjenek néhány kilométert.

Idén száz DS eladásával számol az importőr, ennek nyolcvan százaléka reményeik szerint a jól konfigurált és jól árazott, üzleti vevőknek szánt dízel DS 7 lesz, ebből könnyen kiszámítható, hogy ha az első magyarországi N°8-vevők között leszel, nemcsak stílusos elektromos utazóautód lehet, de nagyon ritka is.

Részletesebben itt írtunk az autóról:

Pompás elektromos utazóautót mutatott be a DS

A nevével is új korszakot kezd a DS első eleve elektromosnak tervezett autója.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Többször is előfordult már, hogy hárman harcolnak a vb-címért az utolsó futamon

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
36% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés