Bár a téli tesztek során még úgy tűnt, hogy óriási előnyben van a Ferrari még a riválisokkal is szemben, 2019 első futamán csúfos vereséget szenvedett. Ettől függetlenül jól látható, hogy az elmúlt években hatalmas javuláson ment keresztül. Ennek pedig egy jelentős részét az üzemanyagnak köszönhetik az olaszok.

A Shell elég komolyan veszi az F1-es projektet, évi szinten 21 ezer munkaórát tesz bele és több, mint 200 ezer lehetséges összetételt szimulál, hogy a legnagyobb motorteljesítmény-növekedését lehetővé tevő üzemanyagot fejlessze ki.

A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto elmondta, hogy az elmúlt időszakban mutatott javulás csaknem ötödrészét lehet az üzemanyagnak tulajdonítani:

„A 2018-as motornál 21%-os volt a teljesítménynövekedés, ami a Shellnek köszönhető. Remekül sikerült Shell V-Power üzemanyag, és a Shell Helix Ultra motorolaj is. Ez hatalmas szám.”

Binotto szerint ez is azt mutatja, hogy mennyire fontos is a motor- és az üzemanyag-szállító együttműködése.

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon ebből mondjuk túl sokat nem láttunk:

A Ferrari megmagyarázta a csúfos vereségét

A Ferrari félelmetes volt a barcelonai teszteken, viszont rögtön az első versenyhétvégén óriási pofonba szaladt bele.

(Forrás / fotó: motorsport.com, formula.hu / Scuderia Ferrari)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ráhúzta egy taxis a kormányt egy bringásra az Alagút bejáratánál, aztán a kijáratnál kiszállt és elé állt

Ezt a Ferrarit igazán megcsúfították, hogy extrém körülmények között is lehessen versenyezni vele

Gyorsabb lett, mégis kevesebbet fogyaszt – kipróbáltuk a megújult Lexus UX-et

További cikkeink a témában