Nem lehet mindenkinek szuperautója, pedig izgalmasabb lenne az utcakép, ha minden sarkon állna egy LaFerrari vagy egy Porsche 918 Spyder. De ha a dizájnereken múlna, akkor a hétköznapi autókból is elég dögös sportkocsikat lehetne faragni. Nézd végig, miket álmodtak!
A Kia Stinger és a Volkswagen Arteon a piac legmenőbb újdonságai közé tartozik, ha elhalad egy az utcán, akkor többen megfordulnak utána. De még messze vannak attól a feltűnéstől, amit egy olyan szuperautóval lehet kelteni, mint amilyen egy Lamborghini vagy egy Ferrari. Pedig ezekből a hétköznapi márkákból is lehet látványos sportkocsikat faragni, csak egy kis fantázia kell hozzá.
Ha már itt tartunk, akkor érdemes tovább gondolkodni a témán. Mindenkit lever gyorsulásban a Tesla Model S, de mégiscsak egy szedán, még ha az áramvonalasabbak közül is való. Mi lenne hát, ha a formája is illene ahhoz, ahogyan kinéz? Hasonló a helyzet a Toyota GT86 esetében is, ami egy kiváló élménygép, de kétszáz lóerővel nem tartozik az izmosabbak közé. Na de a szuperautó-változata már igen!
Mint ahogyan a Fiat 124 Spider és az Alpine A110 esetében is van még hely a fejlődésre. Az előbbi a Mazda MX-5 alapjára épülő roadster olasz dizájnnal és szintén a taljánoktól származó turbós motorral, az utóbbi pedig a franciák válasza az Alfa Romeo 4C-re, egy középmotoros sportkocsi az új Megane RS motorjával. Most pedig kiderül, hogy a formájuk a szuperautók között is megállná a helyét.
Még olyan modellekből is lehet csúcsgépet faragni, amitől igencsak messze áll ez a kategória. Például sosem gondoltuk volna, hogy a Smart stílusjegyei ilyen jól mutatnak egy középmotoros ragadozón, pedig a Smartnak volt már sportos változata, a kétezres évek eleji Roadster. Mint ahogyan a MINI is sportos stílusáról ismert, és vevők lennénk egy olyan szuperautóra is, ami a brit kiskocsi formájával jönne ki.
A legjobbat a végére tartogattuk, hiszen ha mindenből, akkor akár a Ladából is lehetne szuperautót faragni. A Vesta és ezzel egyben az orosz márka új stílusát hozó tanulmányautó vonásai nagyszerűen mutatnak a széles és lapos sportgépen, ami az egyik legdögösebb lett ebben a válogatásban. Ha tényleg lenne ilyen hátsókerekes csúcsmodell a Lada kínálatában, akkor még nyugaton is odáig lennének érte.
(Képek: Jennings Motor Group)