Az 1949-es Buick kabrióra január 27-én lehet licitálni. Az autó egyike annak a két Roadmasternek, amely ténylegesen szerepelt az 1988-as Esőemberben.

A Bonhams aukciósháznál kerül kalapács alá Charlie Babbitt atyai öröksége: az 1949-es Buick Roadmaster, amelyet az öreg Babbitt olykor még autista Raymond fiának is engedett vezetni egy kicsit. Dustin Hoffman és Tom Cruise mellett az Esőember harmadik főszerepét játszó autóért 150-250 ezer dollár közötti leütési árra számítanak a január 27-i árverésen.

Az 1988-as filmben két öreg Buickot használtak. A képeken szereplő autó értékét nagyban növeli, hogy a forgatás után Dustin Hoffman hazavitte a kocsit, amely 34 év után most egyenesen az ő garázsából érkezett az árverésre. „A Buick túl sokáig állt elzárva a világtól”, mondja Hoffman,

„Ezt az autót vezetnie, élveznie és szeretettel ápolgatnia kell valakinek!”

Jól mondja! Az 5,25 literes, 154 lóerős, soros nyolchengeres motorral szerelt, kétfokozatú automata váltós, négy dobfékes autóval minden bizonnyal különleges élmény lesz minden megtett kilométer az új tulajdonos számára ebben a huszonegyedik századi, agyonelektronizált világban!

A ’49-es Roadmasterből 86 131 példány készült, de mint ahogy ez a filmben is elhangzik, kabrióból csak 8095-öt gyártottak.

Az Esőembert 1988-ban a 39. Berlini Nemzetközi Filmfesztiválon mutatták be. A 25 millió dolláros költségvetéssel készült alkotás hatalmas siker lett; 354,8 milliós bevételt hozott, alkotói négy Oscart és két Golden Globe-ot nyertek el.

Akármennyiért megy el, annyit biztos nem adnak érte, mint a Bullitt Mustangjáért:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés