A Kamaz nevéről biztosan nem egy elektromos hajtású városi kisautó jut eszedbe, pedig éppen ilyet mutatott be a minap az orosz márka.
Nem ez lenne a Kamaz első kisautója, hiszen a nyolcvanas években a Lada által tervezett, és a Samara félbevágott motorjával bemutatott Oka éppen a Kamaz üzemében került gyártásba 1988-ban. A megfizethető kisautót egészen 2008-ig készítették, még elektromos hajtású változata is volt, egy feltöltéssel 100 kilométeres hatótávval.
Most egy hasonló kategóriájú autót készített a Kamaz a szentpétervári műszaki egyetem kutatóinak és diákjainak tervei alapján.
A Kama-1 névre keresztelt elektromos városi kiskocsit eleve a leendő moszkvai autómegosztó szolgáltatásokhoz fejlesztették ki,
erre a méretein és egyszerű felépítésén kívül a sérülés esetén könnyen cserélhető karosszériaelemek is utalnak.
A 3,4 méter hosszú kisautó műszaki paraméterei figyelemreméltók, ugyanis egy 109 lóerős elektromotor hajtja a kerekeket,
amivel 6,7 másodperc alatt gyorsul százra, és 150 km/órás sebességet érhet el. A 33 kilowattórás akkumulátor egy feltöltésével 250 kilométer a hatótávolság, a 6 órás töltési idő villámtöltéssel húsz percre rövidíthető.
A Kama-1 érdekessége a kormánykerék közepére szerelt színes képernyő, a kiskocsit már felkészítették a 3-as szintű önvezetésre, és állítólag mínusz 50 Celsius fokos hidegben is működőképes. Mint minden orosz prototípusnál, ezúttal sincs információ a sorozatgyártás indulásáról, ha egyáltalán elindul.
(Képek: Getty Images)