A Kamaz nevéről biztosan nem egy elektromos hajtású városi kisautó jut eszedbe, pedig éppen ilyet mutatott be a minap az orosz márka.

Nem ez lenne a Kamaz első kisautója, hiszen a nyolcvanas években a Lada által tervezett, és a Samara félbevágott motorjával bemutatott Oka éppen a Kamaz üzemében került gyártásba 1988-ban. A megfizethető kisautót egészen 2008-ig készítették, még elektromos hajtású változata is volt, egy feltöltéssel 100 kilométeres hatótávval.

Most egy hasonló kategóriájú autót készített a Kamaz a szentpétervári műszaki egyetem kutatóinak és diákjainak tervei alapján.

A Kama-1 névre keresztelt elektromos városi kiskocsit eleve a leendő moszkvai autómegosztó szolgáltatásokhoz fejlesztették ki,

erre a méretein és egyszerű felépítésén kívül a sérülés esetén könnyen cserélhető karosszériaelemek is utalnak.

A 3,4 méter hosszú kisautó műszaki paraméterei figyelemreméltók, ugyanis egy 109 lóerős elektromotor hajtja a kerekeket,

amivel 6,7 másodperc alatt gyorsul százra, és 150 km/órás sebességet érhet el. A 33 kilowattórás akkumulátor egy feltöltésével 250 kilométer a hatótávolság, a 6 órás töltési idő villámtöltéssel húsz percre rövidíthető.

A Kama-1 érdekessége a kormánykerék közepére szerelt színes képernyő, a kiskocsit már felkészítették a 3-as szintű önvezetésre, és állítólag mínusz 50 Celsius fokos hidegben is működőképes. Mint minden orosz prototípusnál, ezúttal sincs információ a sorozatgyártás indulásáról, ha egyáltalán elindul.

(Képek: Getty Images)

Ez is érdekelhet:

A Jeep ellenfele lehetne az UAZ modern utódja

Szükség esetén benne lehet tölteni az éjszakát.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés