Jelenleg a Radical tartja a szériagyártású autók körrekordját a Nürburgringen, de egy brit sportautó hamarosan ennek megdöntésére készül egy hasonlóan könnyű építésű, nyitott karosszériás géppel.

6 perc 48 másodperces idejével jelenleg a Radical tartja a szériagyártású, közúti használatra engedélyezett autók között a körrekordot a Nürburgringen. Az SR8LM 2009-ben elért eredménye kilenc másodperccel még mindig jobb, mint a Porsche 918 Spyder ideje, és tizeneggyel a Lamborghini Aventador SV körét is megelőzi. De egy új brit sportkocsi most a Radical babérjaira törne.

Az Elemental RP1 neve még ismeretlenül hangzik, de a koncepciója nem egészen újdonság. A Radicalhoz hasonlóan ez is egy kicsi, könnyű építésű, nyitott karosszériás gép: 3,74 méter hosszú, 1,07 méter magas, és még az erősebb motorjával is csak 580 kilogrammot nyom. A vevője két opció közül választhat: a Ford ezres, háromhengeres vagy kétliteres, négyhengeres motorját kérheti hozzá.

Mindenki a nagyobbat kérné, de érdekes módon a kisebbel is szélvészgyors az RP1. A Fiestában legfeljebb 140 lóerős ezres motort 180 lóerősre izmosították, így az 540 kilogrammos Elemental már 3,2 másodperc alatt eléri vele a százas tempót. A kétliteres négyhengeres, ami a Focus ST-ből lehet ismerős, a brit roadsterben 320 lóerőt ad le, és 2,8 másodpercre szorítja le a százra gyorsuláshoz szükséges időt.

Persze ez még nem lenne elég a Nürburgringen való rekorddöntéshez, de az Elemental tervezői az RP1 aerodinamikáján is sokat dolgoztak. Kezdetben az RP1 légterelői legfeljebb 400 kilogramm leszorító erőt termeltek, de ma már 1000 kilogrammnál járnak, és a cég mérnökei szerint az 1200 sem elképzelhetetlen. A rekorddöntés egy kicsit még várat magára, mert egyelőre nem találták meg a megfelelő pilótát, de addig is tovább dolgoznak az RP1 tökéletesítésén.

És ezt olvastad már?
Még kiélezettebb pályagép lett az új Porsche 911 GT3 RS