Megérkezett a Sandero új generációja, dízelmotor nélkül, több extrával és persze drágábban.

A Renault 2004-ben a Logannal indította újra útjára a Dacia márkát. Az olcsó, egyszerű és a szó jó értelmében véve igénytelen kocsik azonnal megtalálták a helyüket az európai autópiacon. A Daciák nem csak az egykori keleti blokkban, hanem a nyugati országokban is nagy sikert arattak a saját, nehezen megkeresett pénzüket autóra költő magánvásárlóknál.

A Sandero és a Logan nem csak az EU-ban, de itthon is a legkedveltebb modell a saját célra autót vásárló magánvevőknél. Az alacsonyan tartott gyártási költségek egyik velejárója a ritka modellfrissítés. A  2004 óta gyártott Logan és a 2007 óta készülő Sandero most érkezett el a harmadik generációhoz. A Sanderónak és a Logannak már ára is van - ez volt a mai online sajtótájékoztató fő üzenete.

Az új modellekkel kapcsolatban az áron kívül már minden lényeges tényt, információt kiadott a gyártó és mi is megírtuk ezeket a kocsikról; aki lemaradt, ide kattintson:

Meglepően modern lett az új Dacia Sandero és Logan

Mindent elmondunk a legújabb Daciákról.

A teljesen új, a Clióéval azonos CMF-B platformra épülő új kis Daciák egyelőre (és valószínűleg soha többé) nem rendelhetők dízelmotorral. Az egyetlen motor az egyliteres, háromhengeres benzines blokk szívó vagy turbós változata, benzines vagy LPG-üzemre állítva. Jövőre jön viszont a Daciákhoz is a Clióból már ismert hibridtechnika!

A sima és a Stepway Sanderók között a korábbinál nagyobb különbséget tesz a gyártó, a Stepway már nem csak egy felszereltség, hanem számos extra kizárólag ehhez a kivitelhez érhető el. A Loganból nem lesz kombi, aki nagyobb Daciát szeretne, a Lodgy hamarosan érkező utódjával vigasztalódhat.

Egy dologgal maradt még eddig adós a cég: az árral. A mai online sajtótájékoztatón ez is kiderült. A legolcsóbb Dacia 2021-ben a Sandero fapados, Access kivitelű, 67 lóerős, egyliteres szívó benzinmotorral szerelt változata. Fekete lökhárítókkal, rádió, klíma, sőt: hangszórók nélkül ez a kocsi listaáron 3.399.000 forintba kerül. Ez alig kétszázezerrel kevesebb a legolcsóbb Dusternél és félmillióval több a kifutó Logannál!

Ilyen kocsit persze valószínűleg senki nem fog venni. A legtöbb eladás vélhetően a magasabb, Essential vagy Comfort modellekből jön és a vevők nyilván ezeket a kocsikat is az Essential-hez 130 ezer forintért kérhető manuális vagy a Comforthoz további 50 ezerért kérhető digitális vezérlésű klímával kérik majd.

Újdonság az új Daciák extralistáján a LED-fényszóró, a kulcs nélküli nyitás-indítás, az elektromos kézifék és az elektromos napfénytető. A vezetéstámogatás szintje is emelkedett. Megjelent az automatikus gázolás- és ráfutás-gátló vészfékező rendszer, de követőradar és sávtartás még felárért sem kérhető a kocsikhoz. Vannak viszont kifejezetten skodás, vicces kis okosságok. Ilyen az érintőképernyő nélküli alapváltozatok telefontartó konzolja, USB-csatlakozóval, amivel a mobil veheti át a navi vagy az infotainment-fejegység szerepét. Illetve felárért levehető és a tetőn keresztbefordítható csomagtartó rudak is kérhetők a kocsihoz:

Az importőri finanszírozásban, hitelre vett Daciákra idén januártól három év helyett öt év vagy százezer kilométer a garancia A már rendelhető és a szalonokban is megnézhető új Sandero árai és felszereltségi listája itt található, pdf-ben. Az áprilisban érkező Logannak még csak az induló árát ismerjük: 4,64 millió forint.

A sajtótájékoztatóval egyidejűleg az első, még francia rendszámos tesztautók is megérkeztek. Egy kicsit jövünk-megyünk velük és hamarosan elmeséljük, milyen az életben az új kis Dacia!

Az új Tesla meg ilyen lesz:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Téli bőrápolás férfiaknak: miért van rá most jobban szükséged, mint valaha?

Itt az a Xiaomi, ami szembeszáll a csúcstelefonokkal

Így lettem villanyborotva-hívő – Braun S9 Pro+-teszt

További cikkeink a témában
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Hirdetés