Ha nem is lepik el, de legalább lefedik Európát a hidrogén- és elektromos autó töltőállomások: minden nagyvárosban és végig az autópályák mentén ki kell építeni az infrastruktúrát.

Minden nagyvárosban, és legalább 200 kilométerenként a transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) mentén hidrogéntöltő állomásokat építenek – állapodtak meg a Miniszterek Tanácsa és az Európai Parlament döntéshozói.

Az autók és buszok töltésére alkalmas állomásokat 2030-tól kezdődően kell kiépíteni. Összesen 424 városi csomóponton, amibe repterek, vasútállomások és kikötők is tartoznak.

Egy füst alatt döntöttek az akkus elektromos járművekről is döntöttek: a legalább 350 kW teljesítményű nehéz tehergépjárművek számára a TEN-T központi részein minimum 60, a teljes területén minimum 100 kilométerenként kell számukra töltőállomásokat építeni már 2025-től. A hálózatnak 2030-ra el kell érnie a teljes lefedettséget.

Nyilvános BEV-töltőpontokat is kell építeni „minden egyes, az EU-ban nyilvántartásba vett akkus elektromos autó és furgon számára”: legalább 150 kW-os gyorstöltőket kell építeni 2025-től a TEN-T hálózat mentén 60 km-enként.

A bizottság szerint ez a döntés „mérföldkőnek számít” a felhasználóbarát töltőhálózat kiépítéséhez, mert lehetővé teszi a kibocsátásmentes közlekedésre való átállást. A tagállamoknak 2027-ig kell elkészíteniük a hidrogén-töltőállomások kiépítési tervét.

(Forrás: Hydrogen Insight, fotó: GettyImages, illusztráció)

Ez is érdekelhet:

Utakra kerül a hidrogénnel tankolható BMW iX5

Szerinted jobb ötlet az akkumulátoros elektromos autóknál?

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Az Asus dobja piacra elsőként az AI-laptopok új generációját

Szaftos húsokért, bomba jó sörökért és lazán elegáns hangulatért ide kell beülnöd

Újra zúghat a Volga, de eddig sem volt könnyű dolga

További cikkeink a témában
Hiánypótló funkcióval bővült a világszerte használt magyar szoftver
Hirdetés