A kilencvenes években nálunk is lehetett kapni a Ford Explorert, de aztán ez a típus kikerült az itteni kínálatból. Az Egyesült Államokban azóta is elérhető volt, a most bemutatott legújabb generációja pedig visszatér az európai utakra.
Az Explorer neve még mindig jól cseng, pedig már több mint másfél évtizede nem forgalmazzák a típust nálunk. A Fordnál úgy döntöttek, hogy az Edge után az egy mérettel nagyobb Explorert is felveszik a kínálatba, ami az Ecosport és a Kuga mellett ismét a márka legnagyobb terepjárója lesz Európában.
Az új Explorer valóban hatalmas lett,
öt méter hosszú és két méter széles, de ez csak nálunk számít nagynak, az Egyesült Államokban ott a még ennél is nagyobb Expedition. A generációváltással változtak az arányai, a tengelytávja 16 centivel 3,02 méterre nőtt, amivel még tágasabb lehetett a három üléssoros utastér és a csomagtér is.
Modernebb lett az Explorer belső tere,
és nem is a 12,3 colos színes képernyős műszeregység az érdekes, hiszen olyan egyre több autóban van, hanem az, hogy az infotainment rendszer 10,1 colos érintőképernyőjét álló tájolással erősítették a műszerfalra. Az automata váltót forgókapcsolóval lehet kezelni, akárcsak az új Focusban.
Az elődjénél ötven kilogrammal könnyebb új Explorert modern benzinmotorok hajtják, alapból hátsókerék-hajtású, de persze van hozzá összkerékhajtás is.
Az alapmodellbe az a 2,3 literes, turbós négyhengeres került, ami a Mustangból lehet ismerős, itt 300 lóerőre és 420 Nm nyomatékra képes.
A másik motor a 3 literes biturbó V6-os 370 lóerővel, 515 Nm-rel és tízfokozatú automatával, és később egy 450 lóerős hibrid is lesz, ezt kapjuk meg Európában.
A felszereltségben minden benne lesz, amit csak elvárhatsz,
a távolságtartó és sávtartó rendszerektől a 980 wattos B&O hifin és fedélzeti wifin át a fűthető kormánykerékig és szellőztethető ülésekig. 2018-ban az európai piacon 259 ezer szabadidő-autót adott el a Ford, és ehhez csatlakozik az Explorer, valamint idén érkezik egy új, kompakt méretű SUV is.