Európában mostanáig csak szürkeimportból lehetett beszerezni a Toyota hétüléses hibrid szabadidő-terepjáróját, de a Highlander hamarosan hivatalosan is kapható lesz nálunk.
Csak idő kérdése volt, hogy mikor érkezik meg hivatalosan is Európába az eddig csak szürkeimportból beszerezhető Highlander, aminek a legújabb generációját éppen egy éve mutatták be. A típust elsősorban az Egyesült Államok piacára szánták, de a Camry után ez lesz a második amerikai Toyota, amit az európai kereskedésekben is kínálnak majd.
Az új Highlander ugyanarra az alapra épül, mint a RAV4, de jóval nagyobb nála, 4,95 méter hosszú,
az utastere pedig hétüléses, a gyáriak szerint még a harmadik üléssorban is elfér két felnőtt. A csomagtartója is hatalmas, a lehajtott harmadik üléssorral 658 literes, két üléssel pedig 1909 literes rakteret lehet majd megpakolni.
A berendezése semmi sallang, a RAV4 mintájára logikus a műszerfal, ahová 12,3 colos érintőképernyő került, és az okostelefon-tükrözés sem maradt el. Az extrák közt olyan tételeket találhatsz, mint a head-up display, a szellőztethető ülés és
a kamerás digitális visszapillantó tükör, ami akkor lehet hasznos, ha tényleg heten ülnek az autóban.
Az amerikai piacon 3,5 literes V6-ossal is kapható a Highlander, de hozzánk csak a hibrid változata érkezik.
A rendszer egy 2,5 literes, négyhengeres szívómotorból és két elektromotorból áll, az egyik a hátsó kerekeket hajtja. A teljesítmény 244 lóerő, amihez képest nem hangzik soknak a 6,6 literes átlagfogyasztás. Az európai forgalmazásra egy kicsit még várni kell, 2021 elején kezdődik.