Végülis az elektromos mobilitás elterjedésének úgy van értelme, ha nem a sokmilliós luxusautókból hanem az olcsó tömegtermékekből lesz sok.
A General Motors és a kínai SAIC közös vállalkozása a Wuling Hongguang Mini EV nevű törpeautócska gyártása és forgalmazása. A kocsika megjelenésében, teljesítményében nem ér fel a ma Európában megszokott elektromos modellek belépő szintjéig sem. Ugyanakkor pont egyszerűsége, apró mérete, kis súlya és persze elérhető ára miatt sok szempontból több értelme és fontosabb szerepe lehet az elektromos mobilitásra való átállásnak, mint a sokmilliós, sok száz lóerős villanyautóknak.
A januári kínai autóeladási adatok összegzésével kiderült, hogy az aprócska Hongguang legyőzte a Teslát értékesítési darabszámban, sőt: csaknem kétszer annyi kelt el belőle, mint az amerikai villanyautókból. A 25.778 példányban elkelt Mini EV a kínai autópiac legnépszerűbb elektromos autójává vált, alaposan megelőzve a 13.843 darabos januári eladásával második helyre szorult Tesla Model 3-at.
A legolcsóbb Hongguang ára forintra átszámítva mindössze 1,3 millió, de a légkondicionálóval felszerelt változat ára sem éri el a másfélmillió forintot. A Tesla Model 3 alapára a kínai piacon 11,5 millió forint.
A három méternél rövidebb de négyszemélyes, mindössze 17 lóerős teljesítményével 100 km/h végsebességre képes járművet a helyi marketingkampányban nem is autóként emlegeti a gyártó, hanem "az emberek ingázóeszköze"-ként.
A Hongguang gyártója, a Wuling a hírek szerint keresi az európai piacra való belépés lehetőségét is, állítólag egy litván céggel tárgyalnak a gyártásról. Persze ha meg is jelenik az EU-ban a Hongguang, az itteni vételára már nem lesz ennyire baráti - nagyjából dupla árral lehetne tervezni a kocsival. Ami persze még így sem érné el a felét sem a hamarosan érkező legolcsóbb valóban autószerű európai elektromos autó, a Dacia Spring árának.