A világ legnagyobb Volkswagen-találkozójává nőtte ki magát a Wörthersee mellett tartott rendezvény, ahová a német márka rajongói zarándokolnak el, és ahonnan egy Lamborghinivel sem fognak kinézni. Mutatjuk, miért érdemes betervezni a jövő évit.
Minden van itt, ami Volkswagen-tuning.
Például ez az Oettinger 500R, ami a neves tuningcég átirata a hetes Golfra. Az Auditól kapott 2,5 literes, öthengeres TFSI-t tették bele, és még csavartak rajta egy kicsit, így több mint 500 lóerős, 3,4 alatt van százon, és megfutja a 300 km/órát.
Nincs olyan, hogy túl extrém.
A Wörthersee partján minden megfér, a gyári állapotú veterántól kezdve az észbontóra tuningolt vadonatúj modellig. Ez itt a képen inkább az utóbbira példa, a Golf R olyan fóliát kapott, amivel lehetetlen észrevétlen maradni.
A régi Volkswageneket sem kell hiányolnod.
Ha azt gondolod, hogy a Volkswagen-találkozó csak a tuningról szól, akkor tévedsz, hiszen itt minden van, ami a Volkswagennel és a csoport márkáival kapcsolatos. Mint például ez a gyári állapotnak örvendő, már veteránkorú Golf is.
A gyáriak is kitesznek magukért.
Mostanra már hagyomány, hogy a Volkswagen is készül több tanulmányautóval. Minden idők legvadabbja nyilván a W12-es motorral szerelt, 650 lóerős Golf volt, idén néhány hibriddel és az up! GTI változatával kellett beérnünk.
Lamborghinivel sem néznek ki innen.
Régen nem csak a Volkswagenről szól a hét a Wörthersee partján, mert az Audi 50-től a Seat Leon Cupráig, a Škoda Rapidtól a szintén a Volkswagen-csoporthoz tartozó Lamborghini Huracánig mindenféle típussal találkozhatsz.
Pár napra igazi fesztivál ez a hely.
1982-ben tartották az első GTI-találkozót a Wörthersee partján, amin alig százan vettek részt. A célja a környék turizmusának fellendítése volt, és ez olyan jól sikerült, hogy az alig ezerötszáz lakosú Reifnitz népessége ilyenkor megszázszorozódik.
Ez egy igazi autós fesztivál, amit egyszer mindenképpen látnod kell, ha egy kicsit is érdekelnek a német autók. Nézd meg a találkozó többi képét ezen az oldalon.
Képek: CarThrottle