A nyújtott tengelytávú, sofőrös limuzinokban általában a jobb hátsó helyen lehet minél kényelmesebben elhelyezkedni, de ebben az X7-ben az első utasülés fektethető el.
A BMW-nél két prototípust is készítettek, amivel újraértelmezték a sofőrös autót. Nem a 7-es sorozat nyújtott tengelytávú változatáról szól, az egyik koncepció a kompakt méretű i3-ból épült, amiből a vezetőén kívül az összes ülést kiszerelték, és egy lounge hangulatú fotelt építettek be hátra.
A másik, valamivel realisztikusabb koncepció alapját a hatalmas X7-es adja.
A ZeroG Lounger névre keresztelt tanulmányautóban a jobb első ülést cserélték ki egy szuperkényelmes fotelre.
Az ülést 40, vagy akár 60 fokban is hátra lehet dönteni, így szinte fekve utazhatunk benne, a menet közben fellépő nyugtalanító mozgásokat egy beépített csillapító rendszer semlegesíti.
Fekvés közben a napellenző helyéről lehajtható képernyőn lehet tévét nézni, és a telefonnak is külön tartót alakítottak ki,
ami tölti is a készüléket. A BMW fekvőfotelje biztonságos is, mert az övet az ülésbe építették, és külön légzsákot készítettek hozzá, ezért már most megfelel a gyártáshoz szükséges követelményeknek. Nem lennénk meglepve, ha hamarosan megjelenne az opciós listákon.