Legkorábban 2026-ban kezdődik a kivitelezés, a környezetvédelmi eljárás viszont már megindult, és köz nélküli közmeghallgatást is tartanak.

Budapest gyönyörű város minőségi szolgáltatásokkal – de ezt nehéz elképzelnie annak, aki repülővel érkezik Ferihegyre, és onnan közúton indul a belváros felé (máshogy nehezen tud, mert normális kötöttpályás közlekedést 1950 óta még nem sikerült kiépíteni). Egy-egy sáv rohadt szalagkorlátok közé zárva, rettenetes minőségű burkolat, lehangoló, koszos környezet, mintha Balkán külsőre vinne az út, nem egy európai fővárosba.

„Az elhasználódott út balesetveszélyes és rendkívül zavarérzékeny, emellett alacsony színvonalú városi útként jelenik meg a nemzetközi légiutasok számára, mely kedvezőtlenül hat az ország megítélésében.”

Ez a mondat is szerepel a Pest Vármegyei Kormányhivatal közleményében, amely a „környezetvédelmi hatósági eljárás megindításáról és közmeghallgatásról” tájékoztat.

A gyorsforgalmi és a Gyömrői út felújítása évtizedek óta téma, és úgy tűnik, most, hogy az állam visszaszerezte a tulajdonában lévő reptér üzemeltetési jogát is, talán kormányzati akarat és pénz is lesz. A fejlesztést az Üllői és Határ út csomópontjától a Vecsés határában lévő Market Center csomópontjáig terjed – onnan már közel van és korszerű úton megközelíthető a reptér.

Egy „egységes, korszerű, nagyvároshoz méltó” utat hoznának létre, ígérik a közösségi közlekedés előnyben részesítését, az érintett városrészek közti keresztirányú közúti, kerékpáros- és gyalogosforgalom javítását, a zajvédelmet és a zöldfelületek növelését, valamint a különszintű vasúti kereszteződések és a Kőér utca bővítését a Határ és a Gyömrői út között, a Gyömrői út felújítását a Kőér és a Hangár utca között, illetve egy új összeköttetést a Hangár és a Lakatos utca között.

A környezeti hatásvizsgálat tehát elkezdődött, és közmeghallgatást is tartanak, amelyen nem várható nagy szócsata, mert ez nem személyes meghallgatást jelent, hanem azt, hogy e-mailben vagy levélben várják az észrevételeket október 18-áig.

A kivitelezés legkorábban 2026-as kezdődhet, a munkálatok várhatóan három és fél – öt évig tartanak, tehát legkorábban 2030-ban lehet majd kulturált körülmények között autózni-buszozni a belváros a Budapest nemzetközi repülőtere között.

(Látványtervek: Viköti Kft.)

Ez is érdekelhet:

Gépeltérítések, nyugati járatok és az első szovjet sugárhajtású utasszállító: 1956 Ferihegyen

1956 egészen más miatt kiemelt dátum a magyar történelemben, de a ferihegyi repülőtéren és a magyar légi közlekedésben is fontos változások történtek.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Szinte alig látszik, olyan apró a Renault Emblème ökológiai lábnyoma

Meglepően sokat ment egy feltöltéssel a Volkswagen ID.7

Annyira menő a Renault Estafette furgon, hogy szinte megkívánod majd a munkát

További cikkeink a témában