Az egyébként is ritka Ferrari 400i adta az alapját annak a limuzinnak, amit egy amerikai műhelyben építettek, és a képeket elnézve egészen jól áll neki a nyújtás.
A legendás Daytona utódjaként 1972-ben jelent meg a 365 GT4, amivel a 2+2 üléses túrakocsik piacán kívánt hódítani a Ferrari. A típus evolúciója a hetvenes évek végére jutott el a 400i-ig, aminek a korabeli divat szerint szögletes formáját ugyan Pininfarina tervezte, mégsem szokták emlegetni a legemlékezetesebb Ferrarik között.
A szögletes forma azonban meglepően jól áll egy nyújtott limuzinnak – ez derül ki, ha megnézed ennek a nem mindennapi Ferrari 400i-nek a képeit.
Az eredetileg 4,81 méter hosszú túrakocsit jelentősen megtoldották, hogy a hátsó üléseken is lehessen nyújtózkodni,
a hátul ülő négy utas szórakoztatásáról a tetőből lenyitható képernyők gondoskodnak.
A szentségtörésnek is nevezhető felújítása során a karosszériát teljesen kilakatolták, lefényezték, az utastérben új kárpitot kaptak az ülések, de a ’81-ben gyártott Ferrari kidolgozása azért elég elnagyoltnak tűnik.
A hosszú orrában azonban az eredeti 3,8 literes V12-es dolgozik 340 lóerővel, amivel mégis a legmenőbb limuzinok közé sorolhatjuk.
A hófehér limuzin az elmúlt évtizedet egy kaliforniai Ferrari-gyűjteményben töltötte, és a tulajdonosa nemrég vált meg tőle. A 25 ezer kilométernél is kevesebbet futott 400i-t a Garage Dream Auctions vette fel a kínálatába, végül 20 ezer dollárért csaptak le rá, ami 6,5 millió forintnak felel meg – nem is hangzik rossz üzletnek.