A Ferrari két hete már megmutatta, milyen újdonsággal készül, most pedig a nevét is elárulta, és a limitált szériás 812 Competizione a maranellói márka legnagyobb fordulatszámú utcai motorjával készül.

Szokatlan módját választotta a legújabb modellje bemutatójának a Ferrari, két hete ugyanis már megmutatta az első képeket az autóról, de a nevét akkor még nem árulta el. Most kiderült, hogy a 812 Superfast még izmosabb, még kiélezettebb, limitált szériás változata a 812 Competizione nevet kapja, és ráadásként nyitott tetővel is elérhető lesz.

Nem mintha a 812 Superfast kereken 800 lóerős teljesítménye ne lett volna elég, de a 6,5 literes V12-es szívómotor, ami talán a Ferrari utolsó ilyen motorja lesz, itt már 830 lóerőre képes. A legnagyobb nyomatéka ugyan 718-ról 692 Nm-re csökkent, de ennél is lényegesebb, hogy

9500/perccel ez lett a maranellói márka legnagyobb fordulatszámú erőforrása, amit valaha közúti autóba szereltek.

A teljesítmény növeléséhez a Ferrarinál teljesen átdolgozták a motort, új dugattyúkat, hajtókarokat és hengerfejet fejlesztettek, áthangolták a szelepvezérlést és a kipufogórendszer is vadonatúj. Szélesebb a nyomtáv, a hátsó kerekek is kormányozottak,

a szénszálas anyagok használatával a tömege 38 kilogrammal 1487 kilogrammra csökkent.

A 812 Competizione ezzel 2,85 másodperc alatt gyorsul százra, és 7,5 másodperc alatt éri el a kézszázat,

négy tizeddel hamarabb, mint a 812 Superfast, a végsebessége 340 km/óra. A nagyobb sebességhez teljesen áttervezett aerodinamika tartozik, óriási diffúzorral, ami miatt a kipufogóvégeket a karosszéria két szélére költöztették.

Nagyon látványos, hogy a hátsó szélvédőt szellőzőnyílással ellátott alumínium panelre cserélték, amivel a régi idők versenyautóit idézi a 812 Competizione.

A Ferrari rögtön a nyitott tetős változatot is bemutatta, aminek az Aperta, olaszul nyitott után 812 Competizione A lett a neve, és szénszálas anyagból készült levehető tetőt kapott.

Belül nem sokat változtattak, csak az egyedi ajtópanelek és a kulisszás váltókarokat idéző látványos irányváltó jelenti a különbséget. Sokak szerint ez lehet az utolsó 12 hengeres szívómotorral szerelt Ferrari, és ennek megfelelően

a 999 darabos 812 Competizione és az 599 darabos Aperta limitált széria az utolsó példányig előre elkelt.

Ez is érdekelhet:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Laurin és Klement ma ezzel utazna – Škoda Superb Combi L&K-teszt

Itt van a Tesla önvezető taxija

A világ legnagyobb autógyártója visszatér az F1-be

További cikkeink a témában