Nagyon feszegetniük kellett a határokat a Ferrari mérnökeinek, amikor megkezdték a vállalat ötvenedik évfordulójára szánt szupersportautó fejlesztését. Az 1995-ös Genfi Autószalonon bemutatott F50-es azonban a Ferrari utolsó, igazán puritán, a versenyzés világát idéző autója lett.

Mostanra a szupersportautók a legfrissebb technológiákat és a legnagyobb teljesítményt ötvözik a luxusminőségű utastérrel. A 90-es évek közepén viszont a Ferrari még hitt abban, hogy a legdurvább modellnek a szűretlen versenyautó élményét kell nyújtania. Éppen ezért az F50-essel nemcsak az ötvenedik évfordulót ünnepelték méltó módon, hanem a legendás F40-est is túllépték vele.

Mindez csak elmélet, hiszen az F40-es az utolsó Ferrari, amire személyesen Enzo adta áldását, ezzel pedig akkor sem tud versenyezni az F50-es, ha a számok ezt mutatják.

Amíg az F40-es formaterve az egyenes vonalakból, az egyszerű felületekből és élekből áll, addig az F50-es szinte folyik. A Pininfarinánál nagyon lágy vonalakat rajzoltak, ívelt légbeömlőkkel és aerodinamikai elemekkel. Ehhez szénszálból, kevlárból és méhsejt szerkezetű Nomexből készült a karosszéria, melynek apró mintázata egyes helyeken át is üt a piros fényezésen.

1997 júliusáig összesen 349 darab Ferrari F50-es készült, amivel kapcsolatban a vállalat akkori elnöke, Luca di Montezemolo megjegyezte, hogy pont egy példánnyal készítenek kevesebbet, mint amennyit el tudnának adni belőle.

Több se kellett a pénzüket lobogtató gyűjtőknek, a Ferrari F50-eseket villámgyorsan elkapkodták.
Ahogy a Mercedes-AMG One esetében, úgy az F50-esnél is a Forma–1 adta az inspirációt, az autó sokat merít Alain Prost Ferrari 641-es versenyautójából. Motorja az istálló 1992-es Forma–1-es autójában kezdte, majd a továbbfejlesztett változatát a 333 SP-ben használták nagy sikerrel.

4,7 literes, 65 fokos hengerszögű, szívó V12-es blokkja egyébként teherviselő elem, éppen úgy, mint a legkomolyabb versenyautókban. A motor önmagában 200 kilogrammot nyom, az egész autó pedig csak kicsivel több 1,2 tonnánál.

518 lóerős teljesítményét 8000-es fordulaton adja le, maximális nyomatéka pedig 471 Nm 6500-nál.

Ez annyit tesz, hogy egyetlen lóerőnek csupán 2,69 kilogrammot kell vinnie. Amennyiben a pilóta ügyesen kezeli a hatfokozatú kézi váltót, akkor az F50-es szűk 4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre, egy kellően hosszú célegyenesben pedig 312-vel is száguldhat.

Mind közül ez itt a harminchatodik darab, aminek 1995 októberében kezdték meg az összeszerelését, majd két hónappal később kezdték el leszállítani Hong Kongba. Tökéletes állapotát a Ferrari Classiche tanúsítvány igazolja, mostanra egyértelműen gyűjtői darab lett, melynek órája 1342 kilométert mutat, tehát jóformán új autó.

Ez is érdekelhet:

Nézd meg ezt a Ferrari F40-est és álmodozz róla tovább

Még az amerikai szélességjelzőkkel és a buta lökhárítókkal is baromi kívánatos az F40-es Ferrari.

A világ legjobb állapotban lévő F50-ese ez a Ferrari

A képek láttán azt mondanád, hogy ez egy új autó.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
32% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
68% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Bonjour, Budapest! Francia pikniket tartottunk a Renault 4 E-Tech electric-ben
Hirdetés