A legendás 288 GTO és F40 főmérnöke is rész vett az Automobili Maggiore modernizált Ferrarijának a fejlesztésében, amely a nyolcvanas évekbeli modellt eleveníti fel modern technikával.
A nyolcvanas évek derekán azzal a céllal született a 288 GTO, hogy a Ferrari rajthoz állhasson a versenyváltozatával a legnevesebb futamokon, innen a neve is, a Gran Turismo Omologato. A 308 GTB-ből épített csúcsmodell motorját keresztből hosszába fordították, és a hengerűrtartalmát 2,9 liter alá mérsékelték, hogy megfeleljenek vele a szabályoknak.
A legendává vált 288 GTO receptjét eleveníti fel az Automobili Maggiore modernizált Ferrarija,
amelynek születésénél éppúgy ott volt Nicola Materazzi, mint annak idején az eredetinél, majd az ikonikus F40 megalkotása is az ő nevéhez fűződik. A Ferrari egykori főmérnöke éppen a napokban hunyt el, sajnos már nem érhette meg az autó elkészültét.
A fantasztikus GranTurismO éppúgy a 308-asból készült, mint az eredeti 288 GTO, és a motorját is hosszába fordították, de emiatt már nem kellett megnyújtani az autót. Megmaradt az eredeti 2,9 liter feletti hengerűrtartalma is, a biturbó V8-as
teljesítményét kereken 600 lóerőre ígérik, amely hatfokozatú váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket.
A szélesített nyomtávok miatt teljesen új karosszériára volt szükség, amit szénszálas anyagból készítettek el, a bukólámpák már LED-es fényszórókat rejtenek, a modern felnik ellenére mégis a retró stílus uralja a látványt. Az Automobili Maggiore már várja a megrendelőket, de az első példányokkal csak 2023-ban készülnek el.
Ez is érdekelhet: