Az egyedi építésű, limitált szériás különlegességeknek indít Icona néven sorozatot a Ferrari, amelynek első tagja a Monza SP1 és SP2, két fantasztikus formájú sportautó a márka eddigi legerősebb szívómotorjával.
Barchetta, azaz kis csónak a neve az olaszoknál az ilyen tető nélküli, teljesen nyitott sportautóknak, és a Ferrari két izgalmas újdonsága is ebbe a kategóriába sorolható. Igazából a maranellói márka története is ehhez hasonló felépítésű versenyautókkal kezdődött 1948-ban, és ennek állít emléket az Icona sorozat két első tagja. Olyan egyedi építésű, limitált példányszámú modellek tartoznak majd ide, mint amilyen a Monza SP1 és SP2 is.
Az alapokat a 812 Superfast adta, de a két sportautó a neves elődöket idéző, áramvonalas, ugyanakkor teljesen nyitott, szélvédő és tető nélküli karosszériát kapott.
Az SP1 együléses, mint a régi versenyautók, az SP2 pedig az áramvonalidom helyett még egy ülést, apró szélvédőt és bukókeretet kapott, hogy a vezetőn kívül egy utas is átélhesse benne a száguldás élményét.
4,66 méteres hosszal, kétméteres szélességgel és 1,16 méteres magassággal Monza arányai is fantasztikusak.
A menetteljesítményei is a szuperautók közé emelik, a két Monza ugyanis a Ferrari történetének eddigi legizmosabb szívómotorját kapta.
A 812-ből származó 6,5 literes V12-es itt 800 helyett 810 lóerőre és 719 Nm nyomatékra képes, amivel a Monza 2,9 másodperc alatt gyorsul százra,
és a kétszáz is megvan összesen 7,9 másodperc alatt. A végsebesség 300 km/óra feletti, amihez a bátorság mellett már egy bukósisak sem árt.