Az egyedi építésű, limitált szériás különlegességeknek indít Icona néven sorozatot a Ferrari, amelynek első tagja a Monza SP1 és SP2, két fantasztikus formájú sportautó a márka eddigi legerősebb szívómotorjával.

Barchetta, azaz kis csónak a neve az olaszoknál az ilyen tető nélküli, teljesen nyitott sportautóknak, és a Ferrari két izgalmas újdonsága is ebbe a kategóriába sorolható. Igazából a maranellói márka története is ehhez hasonló felépítésű versenyautókkal kezdődött 1948-ban, és ennek állít emléket az Icona sorozat két első tagja. Olyan egyedi építésű, limitált példányszámú modellek tartoznak majd ide, mint amilyen a Monza SP1 és SP2 is.

Az alapokat a 812 Superfast adta, de a két sportautó a neves elődöket idéző, áramvonalas, ugyanakkor teljesen nyitott, szélvédő és tető nélküli karosszériát kapott.

Az SP1 együléses, mint a régi versenyautók, az SP2 pedig az áramvonalidom helyett még egy ülést, apró szélvédőt és bukókeretet kapott, hogy a vezetőn kívül egy utas is átélhesse benne a száguldás élményét.

4,66 méteres hosszal, kétméteres szélességgel és 1,16 méteres magassággal Monza arányai is fantasztikusak.

A menetteljesítményei is a szuperautók közé emelik, a két Monza ugyanis a Ferrari történetének eddigi legizmosabb szívómotorját kapta.

A 812-ből származó 6,5 literes V12-es itt 800 helyett 810 lóerőre és 719 Nm nyomatékra képes, amivel a Monza 2,9 másodperc alatt gyorsul százra,

és a kétszáz is megvan összesen 7,9 másodperc alatt. A végsebesség 300 km/óra feletti, amihez a bátorság mellett már egy bukósisak sem árt.

Ez is érdekelhet:

Csak ez az egyetlenegy darab készül a legújabb Ferrariból

Szerencsés leszel, ha valaha élőben láthatod az SP38-at.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés