A svájci Franco Sbarro számtalan őrült koncepcióautót épített már az elmúlt évtizedek alatt, és most egy kevésbé ismert modellje került eladósorba. A Super Eight egy olyan kisautó, amit Ferrari-motor hajt.
1971-ben alapította cégét Franco Sbarro, aki az elmúlt évtizedekben számtalan őrült autókoncepciót szabadított már a világra. Az egyik kevésbé ismert alkotása 1984-ben készült, és egy sportos kisautónak néz ki. Csakhogy amíg akkor egy Golf GTI teljesítménye 110 lóerő volt, a Super Eight több mint kétszer annyira, 260 lóerőre képes.
Nem mondanád meg róla, de a Super Eight alapját a Ferrari 308 adja,
a 3 literes V8-as motor és az ötfokozatú váltó is a maranellói sportkocsiból került át, erre tervezték az üvegszálas műanyagból készült karosszériát. A hátul lévő légbeömlőből sejtheted, hogy a motort középre építették be, és a hátsó kerekeket hajtja.
A Super Eight nem a Sbarro az első kisautója, már 1982-ben elkészült a Super Twelve, ami egy még őrültebb koncepció volt.
Az autót két darab hathengeres Kawasaki-motorból épített V12-essel szerelték, a hozzájuk tartozó két váltóművet egyetlen váltókarral lehetett működtetni. A Super Eight tehát már ennek a hétköznapibb változata.
Az utastérben persze csak ketten férnek el a motor előtt, de a tervezőket dicséri, hogy a V8-as tetején még egy pótkeréknek szorítottak helyet. A rács mögé rejtett fényszóró,
a barna bársony és bőr kárpit, valamint a hifitoronynak is beillő középkonzol teremti meg a hamisítatlan nyolcvanas évek-hangulatot.
A Ferrari-motoros Sbarro egy magánszemélyhez került, most pedig ismét eladó.
A képek alapján kiváló állapotnak örvend, ami nem csoda, csak 27 ezer kilométer van benne, holland rendszámmal forgalomba is mehet. Igaz, nem olcsóbb egy Ferrarinál: a belgiumi Speed 8 Classics árulja 155 ezer euróért, ami 56 millió forintnak felel meg.
(Képek: Speed 8 Classics)