A LaFerrari kifutása óta hiányzott a maranellói márka kínálatából egy igazi csúcsmodell, de most megérkezett az 1000 lóerős, konnektorról tölthető hibrid SF90 Stradale, az utóbbi idők leggyorsabb Ferrarija.

A legújabb Ferrari az SF90 Stradale nevet kapta, akárcsak az idei F1-es autó, annak tiszteletére, hogy éppen 90 éves a márka versenycsapata, a Scuderia Ferrari, ezúttal azonban egy utcai szuperautóról van szó. Műszakilag a nyolchengeres középmotoros modellek rokona, de minden szempontból a legek Ferrarijának ígérkezik, olyan típusok örököseként, mint a Ferrari Enzo és a LaFerrari.

A motorja a 488 GTB utódjaként bemutatott F8 Tributo 3,9 literes biturbó V8-asából indul ki, de a hengerűrtartalmát 4 literesre növelték, ezzel 720 lóerő és 770 Nm helyett 780 lóerőre és 800 Nm nyomatékra képes.

A benzinest nem kevesebb, mint három elektromotor egészíti ki, összesen 220 lóerővel, amivel a kombinált teljesítménye eléri a mágikus 1000 lóerőt.

Az egyik elektromotort az új nyolcfokozatú duplakuplungos váltóval építették egybe, a másik kettő pedig az első kerekeket forgatja. Az SF90 Stradale ezzel összkerékhajtású, és ha nem is az első hibrid, de az első konnektorról tölthető Ferrari,

a 7,9 kilowattórás lítiumion akkumulátor egy feltöltésével 25 kilométert képes megtenni tisztán elektromosan, legfeljebb 135 km/órával.

A hibridrendszer 270 kilogrammos plusz tömegét is figyelembe véve a csupa szénszál SF90 Stradale elég könnyű lett, 1570 kilogrammot nyom, és észvesztően megy.

2,5 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, és a kétszáz km/óra is megvan 6,7 másodperc alatt,

amihez a LaFerrarinak néhány tizeddel többre volt szüksége. A végsebessége 340 km/óra.

A 4,71 méter hosszú, 1,97 méter széles és 1,19 méter magas SF90 Stradale arányai inkább az F8 Tributót juttatják eszünkbe, pedig a nagy része egyedi, a kabinját is előbbre tolták.

Az aerodinamikája a legfejlettebb, amit a Ferrari alkotott, a hátsó légterelője mozgatható, és 250 km/óránál 390 kilogramm leszorítóerőt termel.

Az utastérrel óriásit lépett előre a Ferrari, a kormánykerék mögött 16 colos hajlított kijelző mutatja a műszereket,

a kormánykerékre és az egész műszerfalon mindenhová érintőgombok kerültek, és az utas előtt is van egy kis képernyő. Fantasztikus részlet, hogy az ülések közti konzolon a kapcsolók elrendezése a klasszikus kézi váltós Ferrarik kulisszáját idézi.

A körideje a fioranói házi pályán 1 perc 19 másodperc, néhány tizeddel jobb, mint amire a LaFerrari volt képes.

Lesz egy Assetto Fiorano kivitele is, a versenysportból származó lengéscsillapítókkal, szénszálas ajtópanelekkel és titán kipufogóval, 30 kilogrammal könnyebben. A legjobb azonban az, hogy a LaFerrarival ellentétben az SF90 példányszáma nem lesz limitálva.

Ez is érdekelhet:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Verstappen a „semmiből” nyert, mégis Pérez szemfülessége miatt marad emlékezetes a sanghaji sprint

További cikkeink a témában