Nem kellett sokat várni rá, négy év után máris itt a Ferrari 488 GTB utódja. A maranellói márka újdonsága ott kezdi, ahol az elődje abbahagyta, de a névadás terén szakítottak a hagyományokkal az olaszok, az autót F8 Tributónak keresztelték el.
Még csak négy éve, 2015-ben jelent meg a 458 Italia utódjaként a 488 GTB, most máris itt az utódja. A Ferrari több évtizedes hagyománnyal szakított, hiszen a 308-tól és 328-tól kezdődően folyamatosan nőtt a típusjelzés háromjegyű száma, olyan modelleken keresztül, mint a 348, az F355, a 360 és az F430. Az újdonság neve egyszerűen F8 Tributo lett.
Ha úgy érezted, hogy a 488 GTB igazából a 458 Italia erős ráncfelvarrása volt, akkor most megállapíthatod, hogy ismét a bevált forma evolúciójával született az F8 Tributo. A tervezők mégis sokat dolgoztak rajta, az aerodinamikája javult, miközben 15 százalékkal nagyobb leszorítóerőt termelnek a légterelők. Az új fényszórókról és a hátsó lámpákról biztosan fel fogod ismerni.
Minden idők legizmosabb V8-asának mondja az újdonságot a Ferrari, és nem tévednek vele.
Az F8 Tributo 3,9 literes biturbó motorja ugyanis 720 lóerőre és 770 Nm-re képes, azaz 50 lóerővel nagyobb teljesítményű, mint a 488 GTB, és éppen olyan erős, mint az egy éve leleplezett 488 Pista. A tömege ugyanakkor a GTB-hez képest 40 kilóval 1330 kilogrammra csökkent.
Az F8 Tributo pontosan úgy megy, ahogyan kinéz, hiszen 2,9 másodperc alatt gyorsul százra, és 7,8 alatt a 200 km/órát is eléri, a végsebessége 340 km/óránál van.
Újdonsága még a kisebb átmérőjű kormánykerék, az utas elé került 7 colos érintőképernyő és a motort láttató, plexiből készült hátsó szélvédő, ami a legendás F40-ét idézi.