Az Officine Fioravanti sokat dolgozott rajta, hogy modernizálja a Ferrari legendás sportautóját, és az alapos munka során a Testarossa szerencsére megtartotta az eredeti formáját és a 12 hengeres benzinmotorját is.
A veterán autókat manapság nem egyszerűen felújítják, hanem gyakran modernizálják, akár elektromos hajtásláncra is cserélhetik az eredeti erőforrást. Nem követte el ezt a szentségtörést az Officine Fioravanti, amikor nekilátott napjaink elvárásaihoz igazítani a Ferrari Testarossát, az eredmény pedig egyszerűen fantasztikus lett.
Annak idején a Pininfarina stúdiónál alkotó Leonardo Fioravanti készítette az eredeti formatervet, amit megtartott a Testarossa, éppen olyan gyönyörűen néz ki, mint amikor 1984-ben bemutatták a párizsi autószalonon.
A felújításhoz a típus legkeresettebb, egy visszapillantó tükrös, központi kerékcsavaros korai változatát vették alapul.
A 4,9 literes, 12 hengeres motort alaposan átdolgozták, ennek eredményeként a teljesítménye 390-ről 510 lóerőre nőtt.
A fordulatszáma a kilencezret is eléri percenként, a hangját pedig nyitható szelepes kipufogórendszerrel erősítették fel. A modernizált Testarossa ezzel képes elérni a 323 km/órás sebességet.
Az útfekvés érdekében a futóművet is teljesen átépítették, elektronikusan vezérelt lengéscsillapítással és 12 fokozatban állítható kipörgésgátlóval. Az elöl 17, hátul 18 colos kerekeket Brembo fékek fogják, és
a Testarossa képes hét centivel megemelni az orrát a fekvőrendőrök előtt, mint a legmodernebb szupersportautók.
Az Officine Fioravanti még a Testarossa tömegét is képes volt csökkenteni 130 kilogrammal.
De ehhez nem használtak látható helyen szénszálas anyagot, hogy teljesen korhű maradjon a Ferrari, a nyolcvanas évek elején ugyanis még nem volt annyira elterjedt a karbon használata. Az utasteret is ennek szellemében dolgozták át.
Még igényesebb bőrrel borították az üléseket, a műszerfalon lévő műanyag kapcsolókat pedig fémből készült darabokra cserélték. A modern technológát, mint az okostelefon-tükrözésre képes kijelzőt és az USB-s töltőt retrónak álcázták, ráadásul a műszerfalon
ott van a klasszikus autótelefon, amihez Bluetooth-szal kapcsolódhat a készülék, ezért beszélni is lehet rajta.
A képeken látható példány egy tehetős vevő megrendelésére készült, akinek a nevét a küszöbökön lévő plakett őrzi. Az Officine Fioravanti nem árulta el, mennyibe került a fejlesztés, de biztosan nem olcsó, amihez egy Ferrari Testarossa adja az alapokat. A szériát viszont nem limitálják: annyit építenek majd belőle, amennyit a piac felvesz.