Nem hivatalosan kijelölte a GT gyártásának befejezését a Ford. A pár éve bemutatott szupersportautó limitált szériában készül, és a tervezett mennyiségből már nincs sok hátra.

A 24 órás Le Mans-i futamot uraló GT40 legendáját a kétezres években élesztette fel a Ford, amikor bemutatta az egyszerűen GT névre keresztelt, retró stílusú szupersportautót, amit 5,4 literes, kompresszoros V8-as motorral szereltek. Mindössze két év alatt 4500 példány gyártását tervezték, ehhez képest alig több mint négyezer készült belőle.

2016-ban vette fel ismét a fonalat a Ford egy vadonatúj GT bemutatásával, amihez még dögösebb külső és a 3,5 literes biturbó V6-os motor alaposan izmosított változata járt. Az új szériát még exkluzívabbnak szánták, ezért

csak 1000 példány gyártását tűzték ki célul, de a rendelés kezdetén akkora lett az érdeklődés, hogy később további 350 darabot adtak hozzá.

A GT második generációja tehát már több mind öt éve gyártásban van, de hamarosan befejeződik a pályafutása. A Fordnál eddig 1100 darabot gyártottak belőle, és a teljes tervezett mennyiséggel is elkészülnek még az idei év vége előtt. Jelenleg nem úgy tűnik, hogy belátható időn belül lesz utódja, ezért úgy tűnik, most tényleg véget ér a GT pályafutása.

A Ford már a kilencvenes években folytatta volna a sztorit a V12-es motorral szerelt GT90-nel, de a prototípus végül nem került gyártásba:

Feledésbe merült, pedig gyárthatták volna a Ford GT90-et

A kilencvenes években készült, négy turbós V12-essel.

Ez is érdekelhet:

A GT40 eredeti prototípusát idézte meg a Ford

A limitált szériás GT legendás festést kapott.

Még izmosabb lett, és festés nélkül is kapható a Ford GT

A látszó karbon mintával még észvesztőbb.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés