Európában nem kapható, pedig az Egyesült Államokban tulajdonképpen a Focus utódjának számít a Maverick, a Ford kisebbik pick-upja, ami most alaposan megújult, és továbbra is hibrid vagy turbós benzines változatban készül.
Számunkra sem teljesen ismeretlen a Ford Maverick neve, hiszen a kilencvenes években a Ford ezen a néven kínálta a Nissan Terrano átemblémázott változatát az európai piacon, majd a kétezres években a Mazda Tribute testvérmodelljének volt ez a neve, ami tulajdonképpen a Kuga elődjének tekinthető. 2021-ben pedig Maverick néven mutatták be azt a pick-upot, ami a kifutó Focus helyét vette át az amerikai piacon.
Az amerikai Maverick újdonsága, hogy a nagyobb pick-upokkal ellentétben nem alvázas felépítésű, hanem önhordó karosszériás, ezért személyautósabban vezethető. A Fordnak ez a kisebbik pick-upja, pedig nem is annyira kicsi, 5,07 méteres hosszával és 3,08 méteres tengelytávjával csak pár centiméterrel marad el a Ranger mögött. Az amerikai vevők odavannak a platós autókért, ezért ettől a modelltől sokat várt a Ford.
Most pedig eljött az ideje a ráncfelvarrásnak, és a megújult Maverick jobban néz ki, mint eddig.
A Ford kisebb pick-upja nem is a Rangerre, hanem a nagyobb F-150-re hasonlított, és az új modell a kisebb fényszórójával és átformált hűtőmaszkjával jóképűbb lett. Belül sem maradt el a modernizálás, az eddigi 8 colos érintőképernyő helyére egy 12 colos kijelző került, és már a klímaberendezést is innen kell kezelni.
Motorkínálata nem változott, az alapmodellt 2,5 literes benzinmotorral szerelt hibrid hajtás mozgatja 194 lóerős teljesítménnyel, helyette a kétliteres, turbós benzines modell kérhető 241 lóerővel. Újdonság, hogy a hibridet már nemcsak elsőkerék-hajtással, hanem összkerékhajtással is lehet rendelni,
külön kedvencünk a sportosabbra szabott Maverick Lobo kivitel az Escort Cosworth stílusát idéző teli keréktárcsákkal.
Ez is érdekelhet: