Mintha túl sok időt töltöttek volna a Fordnál a Need for Speed Underground előtt, mert mással nehéz okot találni arra, hogy miért raktak földig érő lökhárítókat és 21 colos felniket egy olyan dízel platós kisteherautóra, mint a Ranger.

Amerikában töretlenül népszerűek, de Magyarországon sokan csak azért tartanak pick up-ot, mert hasznos. Nem feltétlenül a gazdaságokban vagy más vállalkozásoknál, hanem a könyvelésben domborodnak ki a dízel haszongépjármű előnyei. Egészen másik műfaj a Ford Ranger Raptor, ami hathengeres benzinmotorjával és aktív Fox lengéscsillapítóival olyan csapatásokat enged meg az úttalan utakon, hogy örök emlék marad. Ezzel szemben a sportos hangulatú Ranger MS-RT inkább csak egy vicc.

Haszonjárműnek túl csinos, sportautónak pedig nagyon kevés a Ford Ranger MS-RT.

Nem olyan célszerszám ez, ami törmeléket, trágyát vagy fahasábokat szállít rezzenéstelenül, a végén még karcos lenne a fülke és a plató végén lévő légterelő. Ezt a két elemet a mérnökök számítógépes szimulációkkal optimalizálták, hogy jobb legyen az autó aerodinamikai egyensúlya és a nagy sebességű stabilitása, hiszen sokan szeretnének egy alvázas pick uppal átlőni a világ versenypályáinak célegyenesein.

Futóművében elöl keményebb lengéscsillapítók vannak, a hátsó felfüggesztést pedig áthangolták. A Ranger MS-RT nyomtávja az alapváltozathoz képest 40 milliméterrel szélesebb, valamint ugyanennyivel ül alacsonyabban az autó. Jobbak így a kanyarképességek, meggyőzőbb a tapadása és személyautósabb a mozgása.

Sportülések és kék varrások díszítik a duplafülkés, tehát négyajtós kabint.

Középjelzős kormányán és határozottabb oldaltartású ülésein kívül a Ranger MS-RT utastere épp olyan, mint bármelyik jól felszerelt változaté. A középkonzol alsó részén néhány gomb található, felette pedig a 12 colos, álló formátumú érintőképernyő, melyen a Sync fedélzeti rendszer friss változata fut.

Méhsejt mintázatú hűtőmaszkja mögött egy 3,0 literes, V6-os turbódízel motor van, mely 240 lóerős és 600 Nm nyomatéka van. Ehhez egy tízfokozatú automata váltó csatlakozik és kapcsolható összkerékhajtás. Más Rangerekhez hasonlóan az MS-RT is 1 tonnával terhelhető és 3500 kg-ot vontathat. Nyolcvankét milliméterrel szélesebb sárvédői, mélyebbre húzott lökhárítói és sérülékenyebb 21 colos alufelnijei viszont nem engedik meg azt a gondtalanságot, mint a többi Ranger.

Ez is érdekelhet:

A Ranger Raptor megkapta azt a motort, amit mindig is megérdemelt

A biturbó V6-os motorral még izgalmasabb lesz a Ford pick-upja.

Sportos köntösben is befutott az új Ford Transit Custom

Ki mondta, hogy egy haszonjármű nem lehet sportos? Ezzel még a munka is jobban megy.

Éld meg a kaliforniai álmot a kabrió Mustang GT CS-sel

Igazi örömautó a mindennapokra a Mustang GT CS.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Nincs szükség utakra – Dacia Duster TCe 130 4X4 Extreme

Fura szerzet ez a kínai platós szabadidő-autó

Budapest végre biztonságban van, elkészült a Szellemirtók szolgálati Ladája

További cikkeink a témában
Luxus ízek, felejthetetlen pillanatok – Így válassz tökéletes szeszes italt karácsonyra
Hirdetés