A Ranger új generációjának bemutatója után nem maradhat el a Raptor változat érkezése sem, és a Fordnál komolyan vették a feladatot, az elődje dízelmotorja után a háromliteres biturbó V6-ost pakolták bele a pick-upba.

A Ranger Raptort eddig is mindenki imádta, aki csak kipróbálta. Az alaposan kiszélesített és megemelt pick-upot vezettük a marokkói sivatagban és isztriai sziklás terepen, és minden alkalommal kiváló szórakozást nyújtott. Nem lehetett tehát kérdés, hogy amikor megérkezik a Ranger új generációja, akkor a Raptor változat sem maradhat ki a kínálatból. Az elődje sikerére építve ezúttal egy olyan csúcsmodellt hoztak össze, ami jóval izgalmasabbnak ígérkezik.

A legjobb dolog az új Ranger Raptorban, hogy az elődje kétliteres, 213 lóerős dízelmotorja mellé megkapja azt a 3 literes biturbó V6-os benzinmotort,

amit a nálunk nem kapható Explorer ST-be és Bronco Raptorba is szerelnek. A két amerikai modellben 400 lóerőre képes az erőforrás, ezért lehet némi sejtésed, hogy milyen tartalékai lesznek még akkor is, ha nálunk „csak” 288 lóerő a teljesítménye és 491 Nm a nyomatéka.

A V6-os motorhoz széria lesz a tízfokozatú automata sebességváltó, és az új Ranger Raptor ezzel még gyorsabb lesz, mint eddig.

A fejlesztésben a Ford ausztráliai mérnökei is részt vettek, és egy speciális tíz kilométeres tesztpályán az új modell egy percet vert az elődjére. Azt még egy mechanikus differenciálzárral szerelték, az újban már elektronikus a rendszer, de nemcsak a hátsó, hanem az első kerekekhez is kerül belőle. A lengéscsillapítás is állítható lesz.

Még többféle üzemmód közül lehet majd választani, hogy a Ranger Raptor mindig a terepre leginkább illő beállítással adja le az erejét.

A csúszós, sziklás, homokos és saras terepre szánt módokon kívül ott lesz a Baja, amikor a turbók még a gázelvételt követően is dolgoznak, hogy amikor újra a pedálra taposol, teljes gázzal törhess előre. A Ranger Raptor kipufogóját szeleppel szerelték, ezért a hangja is többféle erősségű lehet.

A Raptorhoz a Ranger karosszériáját is átdolgozták, a csúcsmodell jóval izmosabbnak néz ki az alapváltozatnál, főleg a gigantikus Ford-felirattal az orrán, és ez a narancssárga fényezés is a Raptor sajátja. A gyáriak a sportkompaktok vezethetőségét ígérik terepen, és alig várjuk, hogy kipróbáljuk. Nemsokára lehetőség is lesz rá, a Raptor ugyanis még az idén nyáron, a Ranger többi változatánál korábban megérkezik a kereskedésekbe.

Ez is érdekelhet:

Drabális dög – Ford Ranger Raptor-teszt

Brutálisnak tűnik, és az is. Nemcsak aszfalton vagy földúton képes haladni, hanem tulajdonképpen bárhol, és kicsit még repülni is tud.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés