A jelenlegi Rangert folyamatos frissítésekkel tartotta naprakészen a Ford egészen 2011 óta, de most eljött az ideje a vadonatúj generáció bemutatójának. Az amerikai stílusú pick-up európai bevezetésére azonban 2023-ig még várnunk kell.
A haszonjárműveknek rendszerint jóval hosszabb az életciklusa, mint a személyautóknak, de azért 2011 óta elég idő telt már el ahhoz, hogy a Ranger egy teljesen új generációnak adja át a helyét. Az utolsó csavarig újratervezett pick-upot a Ford ausztrál képviseletének vezetésével fejlesztették, de idővel a világ minden táján kapható lesz.
Az új Ranger külsején egyértelműen felfedezhető, hogy a jellegzetes F-150 és a nemrég bemutatott, csak az amerikai piacon forgalmazott Maverick stílusában készült.
A szögletes orrán a széles hűtőmaszk és a C-alakú fényszórók tűntek fel, az utóbbiak felárért akár mátrixfényszórók is lehetnek, mint a legújabb személyautókon.
A belső térben is haladt a korral az új Ranger, a középkonzolra egy legalább 10,1 colos, de felárért akár 12 colos, álló formátumú érintőképernyő került,
a műszeregység is digitális, 360 fokos kamera és fedélzeti wifi is lesz. Praktikus megoldásokból sem lesz hiány, a kisebb cuccokat a hátsó ülések alá és mögé is lehet pakolni, a platóra térelválasztó és konnektor is került.
Az újdonság még masszívabb az elődjénél, a tengelytávja öt centivel hosszabb lett, és a szélessége is ugyanennyit nőtt. A motorkínálat a kétliteres dízellel indul egy vagy két turbóval, és a 2,3 literes, turbós benzines mellett
3 literes V6-os turbódízel is lesz, de arra még várnunk kell, hogy kiderüljön, az utóbbi kapható lesz-e nálunk is.
Az új Ranger európai bevezetésére is várnunk kell, az újdonság csak 2022 végétől lesz rendelhető az európai piacon, az első példányok 2023-ban érkeznek,
és az új Volkswagen Amarok is erre a szériára épül majd. A Ford addig sem marad újdonság nélkül, érkezik a jelenlegi Ranger Special Edition kivitele, amit már kipróbáltunk, nemsokára elmondjuk, milyen volt.