Az amerikai piacon olyan népszerűek a pick-upok, hogy a Ford egy mérettel kisebben is bemutatott egyet, és az alapból hibrid hajtással kapható Maverick nem is olyan kicsi.
Annak ellenére, hogy az amerikai piacra szánt újdonságról van szó, a Maverick neve számunkra sem ismeretlen. A kilencvenes években a Ford ezen a néven kínálta a Nissan Terrano átemblémázott változatát az európai piacon, majd a kétezres években a Mazda Tribute testvérmodelljének volt ez a neve, ami tulajdonképpen a Kuga elődjének tekinthető. Az amerikai piacon egyébként egy kompakt szedánt árultak Maverick néven a hetvenes években.
Az új Maverick azonban nem szabadidő-terepjáró, de nem áll messze a kategóriától, ugyanis az amerikai piacon kínált F-150 és a tengerentúlon is elérhető Ranger kisebb testvéréről van szó. A platós újdonság a nagyobb pick-upokkal szemben
önhordó karosszériás, ez is mutatja, hogy elsősorban nem munkára, hanem mindennapi használatra szánják.
A Ranger kistestvére persze nem is olyan kicsi, hiszen a duplakabinos Maverick hossza 5,07 méter,
csak egy pár centivel rövidebb a legalább 5,11 méteres Rangernél. A tengelytávja 3,08 méter, ami egy kategóriával kisebb a Ranger 3,22 méteres értékénél. A Maverick ezzel a szintén újonnan megjelent Hyundai Santa Cruz riválisa, aminél egyébként tíz centivel hosszabb.
A Maverick dizájnja nem is a Rangert idézi, hanem mintha az F-150 kicsinyített változata lenne,
és a belső tér egyszerű, funkcionális kialakítása is ötletes, tele praktikus pakolóhelyekkel, és a 8 colos érintőképernyő is széria. A hátfalának érdekessége, hogy a rendszámtáblát jobbra tették, így marad hely a vonóhorognak is.
Az alapmodellje hibrid, a rendszer egy 2,5 literes, 164 lóerős benzinmotorból és egy 95 lóerős, 235 Nm-re képes elektromotorból áll,
a kombinált teljesítménye 194 lóerő, és a Ford szerint takarékosabb egy Honda Civicnél. A Maverick ezen kívül kérhető a kétliteres, turbós benzinmotorral is, 254 lóerővel és 376 Nm-rel, amihez széria a nyolcfokozatú automata sebességváltó.
A kisebb mérete ellenére hasznos jószág a Maverick, aminek a hibrid változata 680 kilogrammot cipelhet, és 910 kilogrammot vontathat,
de egy opciós csomag megrendelésével akár 1814 kilogrammot is képes elhúzni. Az 1,37 méteres plató űrtartalma 943 liter, többek közt 12 és 110 voltos csatlakozóval és még sörnyitóval is felszerelték.
A Maverick a Ford amerikai kínálatának legolcsóbb modellje lett,
19 995 dolláros árával kevesebbe kerül, mint a 25 ezer dolláros Ranger és a 34 ezer dolláros F-150, de még a Bronco Sport is drágább nála a 26 ezer dolláros árával. Az európai forgalmazása szinte kizárt, pedig jópofa amerikai stílusú szabadidő-jármű lenne belőle.