A Ford az elektromos pick-upjával készül letarolni az amerikai piacot
Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Már évtizedek óta az amerikai piac legnépszerűbb pick-upja az F-150, és most itt a teljesen elektromos változata, ami ígéretes teljesítménnyel, használható hatótávval, ötletes megoldásokkal és mindenekelőtt kedvező áron kerül gyártásba.

Az elektromos autók között nehezen behozható előnyre tett szert a Tesla, de az amerikai piacon legalább olyan népszerű pick-upok között még nagy a tolongás az elsőségért. Elon Musk persze ide is bejelentkezett a Cybertruckkal, de egyelőre nem tudni, hogy mikor lesz kapható a Tesla futurisztikus pick-upja. A Rivian forgalmazása nemsokára indul, és az elektromos Hummert is bejelentették, mire a Ford bemutatta az F-150 elektromos változatát.

Az F-sorozat már 44 éve az Egyesült Államok legnagyobb számban eladott pick-upja,

ezért kézenfekvő, hogy a Ford elektromos hajtású változatot is készít belőle. A kilencvenes években kínált sportmodell után F-150 Lightning lett a neve, és bár a duplakabinos pick-up első ránézésre nem sokba különbözik a benzines testvérétől, az elektromos modell eleve erre a célra készült padlólemezre épül, és mindazt tudja, amit egy villanyautótól elvárhatunk.

A kétmotoros, összkerékhajtásos alapmodellje 432 lóerőre és 1050 Nm nyomatékra képes, egy feltöltéssel 370 kilométert tehet meg, míg a nagyobb akkumulátorral szerelt változat már 571 lóerős, szintén 1050 Nm a maximum nyomatéka, és 4,4 másodperc alatt gyorsul százra. A hatótávja ennek a változatnak 483 kilométer.

Az egyenáramú villámtöltőnél 150 kilowattal lehet tölteni az akkumulátort, amivel 41 perc alatt érhető el a 80 százalékos töltöttség. Még érdekesebb, hogy az F-150 áramforrásként is szolgálhat, legfeljebb 9,6 kilowattal tölthetünk és működtethetünk róla bármit, amihez számtalan 120 és 240 voltos csatlakozót helyeztek el rajta.

A benzinmotor hűlt helyén egy hatalmas, 400 literes rekeszt alakítottak ki,

amit a Pumában és az elektromos Mustangban látott módon lefolyóval is elláttak, hogy a koszos holmik után ki lehessen öblíteni. A plató hossza 1,68 méter, a teherbírása több mint 900 kilogramm, ebből 180 kilót az orrában lévő rekeszben szállíthat. Az F-150 Lightning tömege egyébként csaknem három tonna, 450 kg-mal nehezebb a benzines testvérénél.

az infotainment rendszere online frissül, és a később érkező funkciók közt például autópályán önvezető asszisztens is lesz. Az F-150 Lightning nem olyan futurisztikus formájú, mint a Cybertruck, de azért könnyen felismerhető lesz a benzines pick-upok között a jellegzetes első és hátsó fénycsíkjáról.

A Ford legnagyobb dobása az F-150 Lightning ára, ami 40 ezer dollár alatt kezdődik,

egy kicsivel olcsóbb lesz a Mustang Mach-E-nél is. A jobban felszerelt kivitel 54 669 dollárba kerül, a csúcsmodell ára 90 ezer dollár lesz. A 29 ezer dolláros benzines változatnál persze drágább, de az elektromos pick-upok közt jónak mondható: a Hummer például 112 ezer dolláros áron indít, a 80 ezer dolláros változata csak 2024-ben érkezik, és a Rivian pick-upja is legalább 67 500 dollárba kerül.

Elon Musk ugyan 40 ezer dolláros alapárat ígért a Cybertruckra, de még nem tudni, hogy mikor lesz belőle valami, a Tesla pick-upjának egyelőre sok részlete tisztázatlan. A Ford azonban már teljesen felkészült az F-150 Lightning sorozatgyártására, az egyelőre csak az amerikai piacra szánt elektromos pick-up várólistájára 100 dolláros foglalóval lehet felkerülni, az első példányok egy év múlva, 2022 májusában kerülnek ki a dearborni gyárból.

Hamarosan újra le lehet játszani ezt a meccset:

HELLO, EZ ITT A
PLAYER
Kövess minket a Facebookon!
Nagyon jól fogod érezni magad nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.