Elon Musk még éppen csak bejelentette a Tesla platós autóját, máris érkeznek a kihívók. A legutóbb egy újonnan alapított amerikai márka, a Rivian mutatta be a sajátját, ami 3 másodperces gyorsulásával és akár 640 kilométeres hatótávjával erős ellenfélnek ígérkezik.
A Rivian egy új amerikai autómárka, és érdemes megjegyezni a nevét, mert elég ígéretes koncepciót mutat be a Los Angeles-i autószalonon. Két típust is terveztek, az R1S egy szabadidő-terepjáró lesz, az R1T pedig egy pick-up, közülük az utóbbit leplezték le hamarabb. A platós járműről elsőre megmondod, hogy elektromos hajtású, a hasábformát lekerekített vonalakkal, rejtett kilincsekkel és futurisztikus lámpákkal tették izgalmasabbá.
A legérdekesebb persze a Rivian hajtása, amiről négy elektromotor gondoskodik,
minden keréknél van egy 200 lóerős egység. A lítiumion akkumulátor változattól függően háromféle lehet, és a legkisebb is 105 kilowattórás, de lesz 135 és 180 kilowattórás változat is. A kombinált teljesítmény már az alapmodellnél is 409 lóerő és 560 Nm, amivel 4,9 másodperc alatt gyorsul százra és 370 kilométert tehet meg egy feltöltéssel.
A középső modell lesz a gyorsulásra kihegyezett változat, ez ugyanis 766 lóerőre és 1120 Nm nyomaték leadására képes, és kereken 3 másodperc alatt gyorsul százra,
de a kétszáz is megvan 7 másodpercen belül. A hatótávja 483 kilométer, és ott van még a nagy akkumulátoros kivitel, ami alig szerényebb teljesítményű (712 lóerő és 3,2 másodperc százra), de ennél már 644 kilométeres hatótávolságot ígér a gyártó. A végsebesség minden esetben 200 km/óránál korlátozott.
Jókora járműről van szó, a Rivian pick-upja ugyanis 5,48 méter hosszú, 2,02 méter széles és 1,71 méter magas, még a tengelytávja is 3,45 méteres, ez valamivel nagyobb az európai utakon ismert konkurenseknél.
A rendelkezésre álló helyet zseniálisan használták ki,
- benzinmotor híján az orrában van egy 330 literes csomagtartó,
- a hátsó ülések alá egy további 350 literes rekesz került,
- a kisebb akkumulátoros változatnál még egy 95 literes doboz is lesz,
- és a plató alatt is van egy 200 literes üreg a pótkeréknek.
Az elektromos pick-up terepjárónak sem lesz utolsó,
a hasmagassága 24-ről 36 centire növelhető, és egyméteres vízen is gond nélkül képes átkelni. A platón 110 voltos elektromos aljzatot és sűrített levegőhöz csatlakozást alakítottak ki, és az utastér felszereltsége is figyelemreméltó. A főbb adatokat a kormánykerék mögötti 12,3 colos és a középső 15,6 colos képernyőn lehet figyelemmel követni, és a Rivian már 3-as szintű önvezetésre is képes lesz.
Az utcai töltőről 11 kilowattal lehet tölteni a pick-upot, amivel elég sokáig tartana a teljes töltés, de a jövőre gondolva az autót már 160 kilowattos villámtöltésre is felkészítették, ezzel 30 perc alatt több mint 300 kilométerre elegendő energiát lehet feltankolni.
Az első példányokat 2020-ban ígérik, addig is 1000 dolláros letéttel lehet jelentkezni a Rivian pick-upjára, aminek az ára 61 500 dollárról, azaz 17,5 millió forinttól indul.