Az első zárt terepjáró kivitelű villanykalapácsok csak 2023 elején kerülnek tulajdonosukhoz, de a GM most minden fontos adatot bemutatott a kocsiról. És mutatott egy új videót is.
A nyitott platós változat után a GMC megmutatta, milyen lesz a zárt karosszériájú elektromos Hummer. A kocsi teljes neve ugyan nem sok betűből áll, de kimondani lehetetlenül hosszú: GMC HUMMER EV SUV.
A GM Ultium nevű villanyautó-platformjára épülő nagy terepjáró első szériája Edition 1 néven 22-es felnikkel, különleges fellépőkkel és küszöbvédőkkel érkezik majd 2023 elején. Aki elsősorban tényleg inkább terepen szeretné használni a kocsit, mint villogni vele, az Extreme Off-Road csomaggal 18-as felniket és jóval ballonosabb, 35 coll külső átmérőjű gumikat is kérhet, valamint haspáncélzatot, virtuálisan zárható differenciálműveket, erősített féltengelyeket, a terepezést segítő kamerarendszert is kap a kocsihoz. A teljes méretű pótkerék a felszereltség része minden kocsinál.
Az új Hummer induló ára éppen befért 80 ezer dollár, kb. 24,5 millió forint alá. De ez csak a 2024-re ígért 625 lóerős alapváltozat ára lesz. A két év múlva, 2023 év elején érkező 830 lóerős Edition 1-ekért több mint 105 ezer dollárt, 32 millió forintnak megfelelő összeget kér a GMC az amerikai piacon.
HUMMER EV2 SUV | HUMMER EV2X SUV | HUMMER EV3X SUV | HUMMER EV SUV Edition 1 |
HUMMER EV SUV Edition 1 Extreme Off-Road |
|
Induló ár | $79,995 | $89,995 | $99,995 | $105,595 | $110,595 |
Érkezés | 2024 tavasz | 2023 tavasz | 2023 tavasz | 2023 eleje | 2023 eleje |
Hatótáv (mf) | 250+ | 300+ | 300+ | 300+ | 280+ |
Max telj. (LE) | 625 | 625 | 830 | 830 | 830 |
0-60 mph | n/a | n/a | ~3,5s | ~3,5s | ~3,5s |
Motor/ Akku |
2 motor/ 16 modul |
2 motor/ 20 modul |
3-motor/ 20 modul |
3-motor/ 20 modul |
3-motor/ 20 modul |
DC töltés | 400v | 800v/300kW | 800v/300kW | 800v/300kW | 800v/300kW |
Az elektromos Hummer magasabb felszereltségű változatai is megkapják a pickupon már látott összkerék-kormányzással elérhető oldalazás (CrabWalk) és a kinyújtható lengéscsillapítókkal elérhető extrém hasmagasság (Extract Mode) szuperképességét. A négykerék-kormányzással a 3,22 méteres tengelytáv dacára a fordulókör átmérője csupán 10,8 méter.
A GMC úgy kalkulál, hogy mire a kocsi gyártásba kerül, a SuperCruise6 nevű önvezető rendszer is élesíthető lesz, amivel az elektromos Hummer az USA közlekedési hálózatában mintegy 322 ezer kilométernyi, erre alkalmasnak minősített úton közlekedhet majd elengedett kormánnyal.
A reklámfilmet az észak-amerikai (USA és Kanada) egyetemi és főiskolai kosárlabda-bajnokság döntőjén mutatta be a GMC, LeBron James narrációjával. Ahogy az elektromos autók piacán mára már szokásos üzletmenetté vált, a gyártó egy erre a célra létrehozott, a kocsiról még számos részletet megmutató weboldalon már meg is kezdte az előrendelések felvételét a csak két év múlva gyártásba kerülő új modellre.