Az első zárt terepjáró kivitelű villanykalapácsok csak 2023 elején kerülnek tulajdonosukhoz, de a GM most minden fontos adatot bemutatott a kocsiról. És mutatott egy új videót is.

A nyitott platós változat után a GMC megmutatta, milyen lesz a zárt karosszériájú elektromos Hummer. A kocsi teljes neve ugyan nem sok betűből áll, de kimondani lehetetlenül hosszú: GMC HUMMER EV SUV.

A GM Ultium nevű villanyautó-platformjára épülő nagy terepjáró első szériája Edition 1 néven 22-es felnikkel, különleges fellépőkkel és küszöbvédőkkel érkezik majd 2023 elején. Aki  elsősorban tényleg inkább terepen szeretné használni a kocsit, mint villogni vele, az Extreme Off-Road csomaggal 18-as felniket és jóval ballonosabb, 35 coll külső átmérőjű gumikat is kérhet, valamint haspáncélzatot, virtuálisan zárható differenciálműveket, erősített féltengelyeket, a terepezést segítő kamerarendszert is kap a kocsihoz. A teljes méretű pótkerék a felszereltség része minden kocsinál.

Az új Hummer induló ára éppen befért 80 ezer dollár, kb. 24,5 millió forint alá. De ez csak a 2024-re ígért 625 lóerős alapváltozat ára lesz. A két év múlva, 2023 év elején érkező 830 lóerős Edition 1-ekért több mint 105 ezer dollárt, 32 millió forintnak megfelelő összeget kér a GMC az amerikai piacon.

HUMMER EV2 SUV HUMMER EV2X SUV HUMMER EV3X SUV HUMMER EV SUV
Edition 1
HUMMER EV SUV
Edition 1
Extreme Off-Road 
Induló ár $79,995 $89,995 $99,995 $105,595 $110,595
Érkezés 2024 tavasz 2023 tavasz 2023 tavasz 2023 eleje 2023 eleje
Hatótáv (mf) 250+ 300+ 300+ 300+ 280+
Max telj. (LE) 625 625 830 830 830
0-60 mph n/a n/a ~3,5s ~3,5s ~3,5s
Motor/
Akku
2 motor/
16 modul
2 motor/
20 modul
3-motor/
20 modul
3-motor/
20 modul
3-motor/
20 modul
DC töltés 400v 800v/300kW 800v/300kW 800v/300kW 800v/300kW

Az elektromos Hummer magasabb felszereltségű változatai is megkapják a pickupon már látott összkerék-kormányzással elérhető oldalazás (CrabWalk) és a kinyújtható lengéscsillapítókkal elérhető extrém hasmagasság (Extract Mode) szuperképességét. A négykerék-kormányzással a 3,22 méteres tengelytáv dacára a fordulókör átmérője csupán 10,8 méter.

A GMC úgy kalkulál, hogy mire a kocsi gyártásba kerül, a SuperCruise6 nevű önvezető rendszer is élesíthető lesz, amivel az elektromos Hummer az USA közlekedési hálózatában mintegy 322 ezer kilométernyi, erre alkalmasnak minősített úton közlekedhet majd elengedett kormánnyal.

A reklámfilmet az észak-amerikai (USA és Kanada) egyetemi és főiskolai kosárlabda-bajnokság döntőjén mutatta be a GMC, LeBron James narrációjával. Ahogy az elektromos autók piacán mára már szokásos üzletmenetté vált, a gyártó egy erre a célra létrehozott, a kocsiról még számos részletet megmutató weboldalon már meg is kezdte az előrendelések felvételét a csak két év múlva gyártásba kerülő új modellre.

Ez pedig a pickup-változat:

Itt az új Hummer, V8 helyett villanymotorral

A General Motors feltámasztotta a Hummert, de a korszellemnek megfelelően elektromos hajtással.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Érzelmes interjút adott Verstappen a negyedik világbajnoki címe után

További cikkeink a témában