A Ranger új generációjának bemutatója után nem maradhat el a Raptor változat érkezése sem, és a Fordnál komolyan vették a feladatot, az elődje dízelmotorja után a háromliteres biturbó V6-ost pakolták bele a pick-upba.

A Ranger Raptort eddig is mindenki imádta, aki csak kipróbálta. Az alaposan kiszélesített és megemelt pick-upot vezettük a marokkói sivatagban és isztriai sziklás terepen, és minden alkalommal kiváló szórakozást nyújtott. Nem lehetett tehát kérdés, hogy amikor megérkezik a Ranger új generációja, akkor a Raptor változat sem maradhat ki a kínálatból. Az elődje sikerére építve ezúttal egy olyan csúcsmodellt hoztak össze, ami jóval izgalmasabbnak ígérkezik.

A legjobb dolog az új Ranger Raptorban, hogy az elődje kétliteres, 213 lóerős dízelmotorja mellé megkapja azt a 3 literes biturbó V6-os benzinmotort,

amit a nálunk nem kapható Explorer ST-be és Bronco Raptorba is szerelnek. A két amerikai modellben 400 lóerőre képes az erőforrás, ezért lehet némi sejtésed, hogy milyen tartalékai lesznek még akkor is, ha nálunk „csak” 288 lóerő a teljesítménye és 491 Nm a nyomatéka.

A V6-os motorhoz széria lesz a tízfokozatú automata sebességváltó, és az új Ranger Raptor ezzel még gyorsabb lesz, mint eddig.

A fejlesztésben a Ford ausztráliai mérnökei is részt vettek, és egy speciális tíz kilométeres tesztpályán az új modell egy percet vert az elődjére. Azt még egy mechanikus differenciálzárral szerelték, az újban már elektronikus a rendszer, de nemcsak a hátsó, hanem az első kerekekhez is kerül belőle. A lengéscsillapítás is állítható lesz.

Még többféle üzemmód közül lehet majd választani, hogy a Ranger Raptor mindig a terepre leginkább illő beállítással adja le az erejét.

A csúszós, sziklás, homokos és saras terepre szánt módokon kívül ott lesz a Baja, amikor a turbók még a gázelvételt követően is dolgoznak, hogy amikor újra a pedálra taposol, teljes gázzal törhess előre. A Ranger Raptor kipufogóját szeleppel szerelték, ezért a hangja is többféle erősségű lehet.

A Raptorhoz a Ranger karosszériáját is átdolgozták, a csúcsmodell jóval izmosabbnak néz ki az alapváltozatnál, főleg a gigantikus Ford-felirattal az orrán, és ez a narancssárga fényezés is a Raptor sajátja. A gyáriak a sportkompaktok vezethetőségét ígérik terepen, és alig várjuk, hogy kipróbáljuk. Nemsokára lehetőség is lesz rá, a Raptor ugyanis még az idén nyáron, a Ranger többi változatánál korábban megérkezik a kereskedésekbe.

Ez is érdekelhet:

Drabális dög – Ford Ranger Raptor-teszt

Brutálisnak tűnik, és az is. Nemcsak aszfalton vagy földúton képes haladni, hanem tulajdonképpen bárhol, és kicsit még repülni is tud.

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában