A sportág történetének leghosszabb, húszfutamos szezonjának figyelemre érdemes eseményei közül válogattunk.

A legszebb előzés

A szezon során rengeteg szép előzést láthattunk, nem könnyű eldönteni, melyiket emeljük ki. A DRS zónák remekül működtek, a KERS és az állítható hátsó szárny segítségével viszonylag egyszerű volt előzni.

Az év előzése címet adjuk Kimi Räikkönennek, aki a Belga Nagydíjon több körön át támadta Schumachert, majd a pálya legnehezebb pontján, az Eau Rouge-ban előzte meg, 310 km/h sebességgel.

A legnagyobb baleset

Az idei Belga Nagydíj hatalmas rajtbalesettel indult, ami ezen a pályán nem szokatlan. Maldonado kapta el legrosszabbul az indulást, már a piros lámpák kigyulladása előtt kiugrott. Ezzel még nem is lett volna gond, de az első kanyar előtt Grosjean leszorította a pályáról a mögötte lévő Hamiltont, aki megpördült, és elvesztette uralmát az autó felett.

A balesetet elnézve csoda, hogy senki sem sérült meg. A futam után a versenybírók Grosjeant tartották vétkesnek, és egyfutamos eltiltással jutalmazták a manőverét, így az ő nevéhez fűződik a szezon legsúlyosabb büntetése is, amelyet elrettentésnek is szántak.

A leggyorsabb kerékcsere

A szezon során a versenyzők összesen 957-szer látogatták meg a szerelőket a bokszutcában, ebből 14 alkalommal áthajtásos és két stop and go büntetés alkalmával. A leggyorsabb kerékcserét a Német Nagydíjon a McLaren szerelői hajtották végre, Jenson Buttonnak 2,31 másodperc alatt cserélték le a kerekeit.

A legnagyobb beszólás

Nem meglepő módon a szezon legtöbb aranyköpése Kimi Räikkönen nevéhez fűződik. Az Abu-Dzabi Nagydíjon versenymérnöke többször is segíteni próbált neki, és olyan információkkal látta el, amik inkább idegesítették a finn pilótát, mint segítették, és ennek hangot is adott.

Először figyelmeztették, hogy Alonso közeledik hozzá, amire a reakció ennyi volt: „Hagyj békén, tudom, mit kell tennem”. Majd később, a biztonsági autós fázis alatt a csapat figyelmeztette, hogy melegítse a gumikat. A reakció: „Igen, igen, igen, igen minden alkalommal ezt csinálom, nem kell, hogy figyelmeztess rá!”

Valóban tudta, mit csinál, végül megnyerte a futamot.

További érdekességek

A szezon során 1139 előzést láthattunk, a legtöbbet a Brazil Nagydíjon, ahol 147 helycsere történt, a Monacói Nagydíjon viszont csak 12.

A szezon leghosszabb futamát Malajziában futották, 2 óra 44 percig tartott, a legrövidebb Nagy-Britanniában volt, 1 óra 25 perc után már vége is lett.

A szezon során a Pirelli összesen 31 800 gumiabroncsot biztosított a csapatok számára, a száraz gumik átlagos élettartama 180, a nedves aszfaltra alkalmasaké 140 km volt.

Tovább:
Iacocca, Derrick, Senna, Röhrl nagy mondásai
Felesleges? Régen se volt? Tévhitek a téli gumiról
Férfias karácsonyi mellékletünk

(Fotó: jensonbutton.com)

És ezt olvastad már?
Komoly tisztogatás jöhet a Ferrarinál, ha idén is elbukják a bajnokságot