
Egyelőre egy darab létezik belőle, Baján ingyen lehet vele utazni.
Méltán lehetünk büszkék a magyar autóbuszgyártásra, amelynek legendás típusai a szó szoros értelmében világszerte bizonyítottak, nem mellesleg pedig sok közülük igazi formatervezési remekmű volt:
Egyelőre nem tudjuk, hogy a Ganz-SOR EBN8 típusú e-midibusz mennyire lesz világsiker, de hogy nem szép, azt annak ellenére kijelenthetjük, hogy a szépség relatív, ízlésről pedig nem érdemes vitatkozni. A hátuljáról nincs kép, a két oldala és az eleje viszont látszik a fotón sajnos – kis könnyebbség, hogy a magyar-cseh járműből a magyar fél, a Ganz Transelektro Közlekedési Berendezéseket Gyártó Kft. (GTKB) az elektromos hajtást fejlesztette és a rendszerintegrációs és szoftverfejlesztési feladatokat végezte, a bűn ronda karosszériát a cseh SOR alkotta meg, de nem most, mert már 2012 óta gyártja.
Az „új magyar elektromos busz” tehát valójában egy több mint tíz éve létező cseh busz magyar fejlesztésű – de nem feltétlenül magyar gyártású – hajtáslánccal.
A nyolcméteres, tizenhat ülőhelyes prototípus egyetlen példányban létezik, a 120 kW teljesítményű aszinkron vontatómotort NMC típusú, 200 kWh-s akkumulátor hajtja, a busz egyetlen feltöltéssel mintegy 270 kilométer megtételére képes. A próbaüzem Baján zajlik, az utasok a menetrend szerinti járatok között találkozhatnak és utazhatnak vele.
Ez is érdekelhet: