Egyelőre egy darab létezik belőle, Baján ingyen lehet vele utazni.

Méltán lehetünk büszkék a magyar autóbuszgyártásra, amelynek legendás típusai a szó szoros értelmében világszerte bizonyítottak, nem mellesleg pedig sok közülük igazi formatervezési remekmű volt:

Gyönyörű faros Ikarust varázsoltak újjá Oroszországban

Egykor Leningrádban szolgált, mostantól járműkiállítások sztárja lehet.

Egyelőre nem tudjuk, hogy a Ganz-SOR EBN8 típusú e-midibusz mennyire lesz világsiker, de hogy nem szép, azt annak ellenére kijelenthetjük, hogy a szépség relatív, ízlésről pedig nem érdemes vitatkozni. A hátuljáról nincs kép, a két oldala és az eleje viszont látszik a fotón sajnos – kis könnyebbség, hogy a magyar-cseh járműből a magyar fél, a Ganz Transelektro Közlekedési Berendezéseket Gyártó Kft. (GTKB) az elektromos hajtást fejlesztette és a rendszerintegrációs és szoftverfejlesztési feladatokat végezte, a bűn ronda karosszériát a cseh SOR alkotta meg, de nem most, mert már 2012 óta gyártja.

Az „új magyar elektromos busz” tehát valójában egy több mint tíz éve létező cseh busz magyar fejlesztésű – de nem feltétlenül magyar gyártású – hajtáslánccal.

A nyolcméteres, tizenhat ülőhelyes prototípus egyetlen példányban létezik, a 120 kW teljesítményű aszinkron vontatómotort NMC típusú, 200 kWh-s akkumulátor hajtja, a busz egyetlen feltöltéssel mintegy 270 kilométer megtételére képes. A próbaüzem Baján zajlik, az utasok a menetrend szerinti járatok között találkozhatnak és utazhatnak vele.

Ez is érdekelhet:

A mitikus magyar sikergyár, ahol évente több ezer autóbusz készült: az elhagyatott Ikarus

A szocialista magyar világ egyik büszkesége volt, ma inkább egy kis rezervátum, ahol minden megmaradt a régi időkből: busz, fotel, iratok és a mindent átszövő szocialista atmoszféra.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

„Ez a futás nemcsak a testünknek, a lelkünknek is jót tesz!” – Dupla körös futásokkal és kibővült charity programmal jön az NN Ultrabalaton

Egy látványos sörreklámmal tisztelegnek Hamilton nagysága előtt

Bazi nagy dízel Mazda – CX-80 3.3 dízel-teszt

További cikkeink a témában